Techniki pracy z mikrofonem i kamerą - spec. dziennikarska 03-TPM-12PDL
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2018/SL: |
Efekty kształcenia
Student potrafi:
- poprawnie podać tekst dzięki zdobyciu kompetencji lektorskich,
- samodzielnie i zespołowo przygotować tekst serwisu informacyjnego oraz scenariusz audycji,
- rozpoznać zróżnicowane obowiązki dziennikarskie (np. reportera, wydawcy, realizatora, operatora, producenta itp.) i zrealizować wybrane zadania,
- dobrać i zastosować odpowiednie narzędzia pracy, charakterystyczne dla danego typu mediów (prasa, radio, telewizja, sieć), a ponadto student zna organizację pracy redakcji, jej hierarchię oraz infrastrukturę, potrafi scharakteryzować obowiązki zawodowe przypisane konkretnym stanowiskom (newsroom, studio radiowe, telewizyjne).
Kryteria oceniania
zaliczenie z notą
- obecność na zajęciach;
- przygotowanie do zajęć;
- aktywny udział w zajęciach;
- zaliczenie projektów - zadań praktycznych wykonywanych indywidualnie i zespołowo (np. serwisu informacyjnego, audycji).
Skala ocen:
5,0 – bardzo dobra wartość merytoryczna zadań (przygotowanie i wykonanie), doskonała orientacja w zagadnieniach medialnych, szczególnie w zakresie przygotowania do wykonywania obowiązków dziennikarskich, dostosowanie wiedzy teoretycznej do realiów zawodowych, bardzo dobre przygotowanie do praktyk;
4,5 – prawie bardzo dobre opracowanie projektów i orientacja w zagadnieniach medialnych, małe niedostatki w dostosowaniu wiedzy teoretycznej do zadań praktycznych, dość dobre przygotowanie do praktyk zawodowych;
4,0 – dobra, wykazująca jednak większe niedociągnięcia w zakresie praktycznego przygotowania do wykonywania obowiązków dziennikarskich, wystarczająca wiedza teoretyczna, dobre przygotowanie do praktyk zawodowych;
3,5 – zadowalająca, ale charakteryzująca się dużym stopniem nieumiejętności praktycznych, mała wiedza teoretyczna, brak dojrzałego odbioru przekazu medialnego, zbyt ogólne zorientowanie we współczesnych mediach i bieżących wydarzeniach; przygotowanie do praktyk zawodowych;
3,0 – zadowalająca wiedza teoretyczna, ale charakteryzująca się bardzo dużym stopniem nieumiejętności praktycznych, wystarczające przygotowanie do praktyk zawodowych;
2,0 – niezadowalająca wiedza teoretyczna, brak umiejętności praktycznych, niewystarczające przygotowanie do praktyk zawodowych
Literatura
Adamowski J. (red.), O warsztacie dziennikarskim, Warszawa 2002.
Biblia dziennikarstwa, red. A. Skworz, A. Niziołek, Kraków 2010.
Dziennikarstwo i świat mediów, red. Z. Bauer, E. Chudziński, Universitas, Kraków 2008.
Gatunki audycji w radiu sformatowanym, red. G. Stachyra, Lublin 2008.
Jędrzejewski S., Radio w komunikacji społecznej, Warszawa 2000.
Kubaczewska W., Hermanowski M., Radio. Historia i współczesność, Poznań 2008.
Radio a społeczeństwo, red. G. Stachyra, E. Pawlak – Hejno, Lublin 2011.
Recepcja mediów. Recepcja programów telewizyjnych i radiowych przez dzieci w wieku przedszkolnym, red. B. Boniecka, A. Granat, Lublin 2015.
Recepcja mediów. Recepcja programów telewizyjnych i radiowych przez dzieci w wieku szkolnym, red. B. Boniecka, A. Granat, Lublin 2017.
Rokitiańska M., Laskowska H., Zdrowy głos, Bydgoszcz 2003.
Sitkowska K., Słowo w komunikacji telewizyjnej, Łódź 2013.
Toczyska B., Ruch w głosie. Ćwiczenia nie tylko dla dziennikarzy, Gdańsk 2006.
Uszyński J., Telewizyjny pejzaż genologiczny, Telewizja Polska S.A, Warszawa 2004.
Współczesne media. Wolne media?, red. I. Hofman, D. Kępa-Figura, t. 1-3, Lublin 2010.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: