Teatr i media 03-TM-12WDL
Szczegółowa tematyka kursu:
Współczesne media audiowizualne – podstawowa problematyka
Wybrane zagadnienia teorii mediów
Historia mediów i sztuk widowiskowych
Relacje pomiędzy modelami sztuk medialnych i performatywnych
Eksperymenty medialne w teatrze
Techniki medialne w sztukach widowiskowych
Nowe media – podstawowa problematyka
Współczesne media cyfrowe a sztuki sceniczne
Dramat i eksperymenty medialne
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
omówić wybrane zagadnienia z historii teatru XX wieku, ze szczególnym uwzględnieniem relacji zjawisk performatywnych do sztuki medialnej
posługiwać się wybranymi teoriami współczesnego medioznawstwa i teatrologii
dokonać analizy wpływu mediów na współczesną kulturę i sztukę
przygotować i przedstawić prezentację o tematyce teoretycznej
wskazać i omówić różne formy i gatunki współczesnego teatru
Kryteria oceniania
− aktywność w trakcie zajęć (udział w dyskusji i w pracy zespołowej);
− wartość merytoryczna i projekt prezentacji oraz sposób jej przedstawienia;
− znajomość problematyki omawianej w trakcie zajęć
Skala ocen:
5,0 – bardzo dobra znajomość zagadnień omawianych w trakcie zajęć, aktywność w czasie dyskusji, bardzo dobre opracowanie zadanych zagadnień i przygotowanie prezentacji
4,5 – jak wyżej, z nieznacznymi niedociągnięciami w umiejętności wykorzystania zdobytej wiedzy w samodzielnie przygotowywanych prezentacjach
4,0 – możliwy szerszy zakres niedociągnięć: słabsze umiejętności we wskazywaniu pełnego zakresu kontekstów dla danych zjawisk
3,5 – zadowalająca znajomość zagadnień omawianych w trakcie zajęć, zadowalająca aktywność w czasie dyskusji, zadowalające opracowanie zadanych zagadnień i przygotowanie prezentacji
3,0 – jak wyżej z nieznacznymi niedociągnięciami i dostateczną umiejętnością wykorzystania wiedzy w samodzielnie przygotowywanych prezentacjach
2,0 - niezadowalająca znajomość zagadnień omawianych w trakcie zajęć, brak aktywności w czasie dyskusji
Literatura
Hans-Thies Lehman, Teatr postdramatyczny, Kraków 2009. (wybrane rozdziały)
Franck Jotterand, Nowy teatr amerykański, Warszawa 1976. (wybrane rozdziały)
Steve Dixon, Steve Dixon, Digital Performance. A History of New Media in Theater, Dance, Performance Art, and Installation, Cambridge 2007. (wybrane rozdziały)
Marshall McLuhan, Zrozumieć media, Warszawa 2004. (wybrane rozdziały)
Henry Jenkins, Kultura konwergencji, Warszawa 2006. (wybrane rozdziały)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: