Technologia informacyjna w turystyce - spec. turystyka kulturowa Śródziemnomorza 03-TIT-22SMDL
Treści programowe dla przedmiotu:
- wprowadzenie do architektury informacji, budowa serwisów internetowych,
- potrzeby i zachowania użytkowników w kontekście serwisów turystycznych,
- anatomia informacji w serwisach WWW, ze szczególnym uwzględnieniem serwisów turystycznych,
- systemy organizacyjne i nawigacyjne,
- etykietowanie informacji,
- strategie wyszukiwania informacji,
- funkcjonalność i użyteczność informacji w serwisach turystycznych.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2024/SL: | W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2018/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka:
- potrafi rozpoznać podstawowe elementy architektury informacji na stronach poświęconych zagadnieniom turystycznym, korzystając z zasobów WWW,
- potrafi dokonać wstępnej optymalizacji serwisu turystycznego w WWW,
- potrafi podzielić na kategorie informacje poświęcone zagadnieniom turystycznym,
- potrafi pozyskiwać informacje z Internetu w celu stworzenia systemu etykietowania przeznaczonego do stworzenia szablonu strony WWW,
- potrafi ocenić funkcjonalność i użyteczność serwisu turystycznego w WWW.
Kryteria oceniania
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0): bardzo dobra znajomość zagadnień architektury informacji – systemów organizacyjnych, systemów nawigacyjnych, systemów etykietowania i systemów wyszukiwawczych; bardzo wysokie umiejętności oceny serwisów turystycznych w WWW
w zakresie architektury informacji oraz funkcjonalności i użyteczności.
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra znajomość zagadnień architektury informacji – systemów organizacyjnych, systemów nawigacyjnych, systemów etykietowania i systemów wyszukiwawczych; wysokie umiejętności oceny serwisów turystycznych w WWW
w zakresie architektury informacji oraz funkcjonalności i użyteczności.
dobry (db; 4,0): dobra znajomość zagadnień architektury informacji – systemów organizacyjnych, systemów nawigacyjnych, systemów etykietowania i systemów wyszukiwawczych; wysokie umiejętności oceny serwisów turystycznych w WWW w zakresie architektury informacji oraz funkcjonalności i użyteczności.
dostateczny plus (+dst; 3,5): dobra znajomość zagadnień architektury informacji – systemów organizacyjnych, systemów nawigacyjnych, systemów etykietowania i systemów wyszukiwawczych; dostateczne umiejętności oceny serwisów turystycznych w WWW w zakresie architektury informacji oraz funkcjonalności i użyteczności.
dostateczny (dst; 3,0): dostateczna znajomość zagadnień architektury informacji – systemów organizacyjnych, systemów nawigacyjnych, systemów etykietowania i systemów wyszukiwawczych; dostateczne umiejętności oceny serwisów turystycznych w WWW w zakresie architektury informacji oraz funkcjonalności i użyteczności.
niedostateczny (ndst; 2,0): niedostateczna znajomość zagadnień architektury informacji – systemów organizacyjnych, systemów nawigacyjnych, systemów etykietowania i systemów wyszukiwawczych; brak umiejętności oceny serwisów turystycznych w WWW w zakresie architektury informacji oraz funkcjonalności i użyteczności.
Literatura
Zalecana literatura:
L. Rosenfeld, P. Morville, J. Arango, Architektura informacji w serwisach internetowych i nie tylko, przeł. R. Meryk, Gliwice 2017.
M. Żukowski, Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie II, Gliwice 2018.
K. Marzec, Narzędzia Google dla e-commerce, Gliwice 2016.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: