Tutorial grecki: Poezja aleksandryjska 03-TG-PA
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
Tłumaczyć z pomocą słownika teksty określonego autora / gatunku / epoki
Rozpoznawać formy gramatyczne i podstawowe cechy greckich dialektów literackich
Krytycznie przedstawić poglądy badaczy zajmujących się zbliżoną problematyką
Wyartykułować w dyskusji własne zdanie i poprzeć je argumentami
Krytycznie skomentować wypowiedzi innych dyskutantów
Napisać esej naukowy z wykorzystaniem zasugerowanej i samodzielnie wyszukanej literatury przedmiotu
Usytuować interpretowany tekst na tle gatunku i epoki
Dokonać przekładu literackiego utworów poetyckich i/lub prozaicznych
Kryteria oceniania
- wiedza i umiejętności zaprezentowane na zajęciach
- przedstawienie eseju/esejów oraz zreferowanie zleconej/wyszukanej literatury przedmiotu
- wiedza i umiejętności zaprezentowane w formie sprawdzianu ustnego (lektura grecka)
- warunkiem zaliczenia jest aktywny udział w zajęciach, przedstawienie eseju w postaci zaakceptowanej przez prowadzącego tutorial, zdanie ustnego sprawdzianu „lektura grecka” i zdanie końcowego testu, sprawdzającego znajomość tekstów (tłumaczenie, analiza językowa, interpretacja na szerszym tle zagadnień poruszanych podczas zajęć)
5,0 – bardzo dobra znajomość tekstu omawianego na zajęciach, zarówno od strony językowej, jak i interpretacyjnej, ponadprzeciętna umiejętność wykorzystania literatury naukowej (również w językach obcych), znajomość autora, gatunku, epoki, wysoka ocena eseju, twórczy udział w dyskusjach.
4,5 – jak wyżej, z nieznacznymi niedociągnięciami i nieścisłościami
4,0 – dobra znajomość tekstu omawianego na zajęciach, zarówno od strony językowej, jak i interpretacyjnej, zadowalająca umiejętność wykorzystania literatury naukowej (również w językach obcych), znajomość autora, gatunku, epoki, ocena eseju na stopień dobry, aktywność w dyskusjach.
3,5 – zadowalająca znajomość tekstu omawianego na zajęciach, zarówno od strony językowej, jak i interpretacyjnej, zadowalająca umiejętność wykorzystania literatury naukowej (również w językach obcych), znajomość autora, gatunku, epoki, średnia ocena eseju, średnia aktywność w dyskusjach.
3,0 – niedoskonała znajomość tekstu omawianego na zajęciach od strony językowej i interpretacyjnej, przeciętna umiejętność wykorzystania literatury naukowej, niepełna znajomość autora, gatunku, epoki, esej oceniony jako przeciętny, mała aktywność w dyskusjach.
2,0 – niezadowalająca znajomość tekstu omawianego na zajęciach od strony językowej i interpretacyjnej, brak umiejętności wykorzystania literatury naukowej, niewystarczająca znajomość autora, gatunku, epoki, nieumiejętność napisania eseju na zadowalającym poziomie, brak aktywności w dyskusjach.
Literatura
Lista lektur zostanie podana przez prowadzącego zajęcia.
Podczas sprawdzianu ustnego „lektura grecka” obowiązuje:
do wyboru: Platon lub Plutarch lub Lukian lub Pauzaniasz (fragmenty tekstów wybrane przez prowadzącego)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: