Grecy o zwyczajach biesiadnych 03-TG-GOZ
Informacje ogólne
1. Nazwa zajęć/przedmiotu: Tutorial grecki
2. Kod zajęć/przedmiotu:
3. Rodzaj zajęć/przedmiotu (obowiązkowy lub fakultatywny): obowiązkowy
4. Kierunek studiów: filologia klasyczna
5. Poziom studiów (I lub II stopień, jednolite studia magisterskie): I stopień
6. Profil studiów (ogólnoakademicki / praktyczny): ogólnoakademicki
7. Rok studiów (jeśli obowiązuje): II
8. Rodzaje zajęć i liczba godzin (np.: 15 h W, 30 h ĆW): 15 h K
9. Liczba punktów ECTS: 2
10. Imię, nazwisko, tytuł / stopień naukowy, adres e-mail prowadzącego zajęcia: pracownicy Zakładu Hellenistyki
11. Język wykładowy: polski, starogrecki
12. Zajęcia / przedmiot prowadzone zdalnie (e-learning) (tak [częściowo/w całości] / nie): nie
II. Informacje szczegółowe
1. Cele zajęć/przedmiotu:
- pozyskanie wiedzy o różnorodności metod interpretacji tekstu antycznego;
- kształtowanie umiejętności swobodnego tłumaczenia tekstu antycznego na język polski z oddaniem niuansów treści;
- poszerzanie wiedzy na temat stylu danego autora/ów oraz gatunku, w jakich tworzył/li;
- doskonalenie umiejętności pisania esejów naukowych;
- kształtowanie umiejętności dyskusji naukowych;
- doskonalenie umiejętności pracy w zespole.
2. Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych (jeśli obowiązują):
- umiejętność interpretacji językowej i przekładu na język polski prostych tekstów.
Treści programowe zapewniające uzyskanie efektów uczenia się (EU) z odniesieniem do odpowiednich efektów uczenia się (EU) dla zajęć/przedmiotu
Treści programowe dla zajęć/przedmiotu: Symbol EU dla zajęć/przedmiotu
Przekład zaproponowanego tekstu greckiego. Analiza i interpretacja wybranych tekstów greckich pod względem przynależności gatunkowej, stylu autora/ów oraz odzwierciedlenia tendencji i zjawisk właściwych dla danej epoki literackiej. TG_01, TG_02, TG_04
TG_01, TG_02, TG_04
Dyskusja merytoryczna na temat literatury naukowej dotyczącej tematu tutorialu. TG_02, TG_03, TG_04
Omawianie i dyskusja na temat zaprezentowanych esejów. TG_02, TG_04, TG_05
Metody i formy prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EU
Metody i formy prowadzenia zajęć
Dyskusja
Praca z tekstem
Uczenie problemowe (Problem-based learning)
Rozwiązywanie zadań (np.: obliczeniowych, artystycznych, praktycznych)
Metoda ćwiczeniowa
Metoda badawcza (dociekania naukowego)
Inne (jakie?) - esej
…
2. Sposoby oceniania stopnia osiągnięcia EU
Kolokwium pisemne
Kolokwium ustne
Esej
Inne (jakie?) -
Sprawdzenie umiejętności podczas pracy z tekstem
3. Nakład pracy studenta i punkty ECTS
Forma aktywności Średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności
Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 15 h
Praca własna studenta* Przygotowanie do zajęć 10 h
Czytanie wskazanej literatury 5
Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp. 10
Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia 20 h
…
SUMA GODZIN 60 h
LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 2
W cyklu 2020/SZ:
Oczekiwane kompetencje cyfrowe oraz wymagania sprzętowe związane z kształceniem na odległość: Dostęp i umiejętność obsługi pakietu Office365 i Microsoft Teams do komunikacji online (panel dydaktyczny), dostęp do komputera wyposażonego w kamerę i mikrofon. Formy i metody e-oceny: |
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się (EU) dla zajęć i odniesienie do efektów uczenia się (EK) dla kierunku studiów:
Symbol EU dla zajęć/przedmiotu Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU
student/ka: Symbole EK dla kierunku studiów
TG_01 umie wszechstronnie zinterpretować dany oryginalny tekst grecki K_W01-K_07
K_U01-K_U03, K_U05-K_U06, K_W11
TG_02 umie prowadzić dyskusję merytoryczną, bronić swych hipotez K_W01-K_07
K_U01-K_U03,
K_U05-K_U06,
K_U09-K_U10
K_K04, K_W11
TG_03 umie zreferować tekst naukowy w języku obcym odnoszący się do tematyki zajęć. K_U10-K_U12, K_K01
TG_04 Jest zdolny/a do pracy w zespole nad zadaniem badawczym K_U13-K_U15, K_K06
TG_05 umie napisać esej naukowy na wybrany temat K_U01-K_03,
K_U06-K_U07, K_U11,
K_U14-K_U15
Kryteria oceniania
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności oraz brak dostatecznych kompetencji personalnych i społecznych
Literatura
Tutorial łaciński jest formą autorskich zajęć, więc ich tematyka oraz dobór tekstu do lektury, jak również literatury przedmiotu pozostaje w gestii wykładowcy.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: