Tutorial grecki: Greckie obrzędy rytualno-kultowe w świetle źródeł literackich 03-TG-GOR
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
Interpretować teksty określonego autora / gatunku / epoki
Rozpoznawać znane motywy i aluzje intertekstualne
Krytycznie przedstawić poglądy badaczy zajmujących się zbliżoną problematyką
Wyartykułować w dyskusji własne zdanie i poprzeć je argumentami
Krytycznie skomentować wypowiedzi innych dyskutantów
Napisać esej naukowy z wykorzystaniem zasugerowanej i samodzielnie wyszukanej literatury przedmiotu
Usytuować interpretowany tekst na tle gatunku i epoki
Wskazać najważniejsze przekłady omawianych na zajęciach utworów poetyckich i/lub prozaicznych (na język polski i/lub obcy nowożytny)
Kryteria oceniania
- wiedza i umiejętności zaprezentowane na zajęciach
- przedstawienie eseju/esejów oraz zreferowanie zleconej/wyszukanej literatury przedmiotu
- warunkiem zaliczenia jest aktywny udział w zajęciach, przedstawienie eseju w postaci zaakceptowanej przez prowadzącego tutorial i zdanie końcowego testu, sprawdzającego znajomość tekstów i ich interpretacji na szerszym tle zagadnień poruszanych podczas zajęć
5,0 – bardzo dobra znajomość i interpretacja tekstów omawianych na zajęciach, ponadprzeciętna umiejętność wykorzystania literatury naukowej (również w językach obcych), znajomość autora, gatunku, epoki, wysoka ocena eseju, twórczy udział w dyskusjach.
4,5 – jak wyżej, z nieznacznymi niedociągnięciami i nieścisłościami
4,0 – dobra znajomość i interpretacja tekstów omawianych na zajęciach, zadowalająca umiejętność wykorzystania literatury naukowej (również w językach obcych), znajomość autora, gatunku, epoki, ocena eseju na stopień dobry, aktywność w dyskusjach.
3,5 – zadowalająca znajomość i interpretacja tekstów omawianych na zajęciach, zadowalająca umiejętność wykorzystania literatury naukowej (również w językach obcych), znajomość autora, gatunku, epoki, średnia ocena eseju, średnia aktywność w dyskusjach.
3,0 – niedoskonała znajomość i interpretacja tekstów omawianych na zajęciach, przeciętna umiejętność wykorzystania literatury naukowej, niepełna znajomość autora, gatunku, epoki, esej oceniony jako przeciętny, mała aktywność w dyskusjach.
2,0 – niezadowalająca znajomość i interpretacja tekstów omawianych na zajęciach, brak umiejętności wykorzystania literatury naukowej, niewystarczająca znajomość autora, gatunku, epoki, nieumiejętność napisania eseju na zadowalającym poziomie, brak aktywności w dyskusjach.
Literatura
Lista lektur zostanie podana na zajęciach. Jest uzależniona od decyzji prowadzącego, który wybiera konkretny/e utwór/ry do zajęć.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: