Studio radiowe/telewizyjne - spec. dziennikarska 03-SRT-22PDL
Treści programowe dla przedmiotu:
- podstawowe narzędzia pracy dziennikarza i prezentera w redakcji radiowej lub telewizyjnej,
- warsztat dziennikarza radiowego lub telewizyjnego (podstawowe gatunki radiowe lub telewizyjne, nagranie i cyfrowa obróbka materiałów),
- tworzenie newsa - od burzy mózgów do akceptacji materiału przez wydawcę,
- przygotowanie serwisu informacyjnego – news, pogoda, traffic,
- produkcja radiowa lub telewizyjna.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka:
- zna podstawowe narzędzia pracy dziennikarza i prezentera w rozgłośni radiowej lub redakcji telewizyjnej,
- potrafi przygotować samodzielnie (od etapu zbierania informacji po montaż) materiał radiowy lub telewizyjny w wybranej konwencji gatunkowej,
- potrafi przygotować serwis informacyjny – news, prognozę pogody, traffic dla radia lub telewizji.
Kryteria oceniania
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0): bardzo dobra znajomość podstawowych narzędzi pracy dziennikarza radiowego lub telewizyjnego, bardzo wysoka wartość merytoryczna i techniczna materiałów dziennikarskich przygotowanych przez studenta.
dobry plus (+db; 4,5): jak wyżej, z nieznacznymi niedociągnięciami.
dobry (db; 4,0): dobra znajomość podstawowych narzędzi pracy dziennikarza radiowego lub telewizyjnego, wysoka wartość merytoryczna i techniczna materiałów dziennikarskich przygotowanych przez studenta.
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca znajomość podstawowych narzędzi pracy dziennikarza radiowego lub telewizyjnego, zadowalająca wartość merytoryczna i techniczna materiałów dziennikarskich przygotowanych przez studenta.
dostateczny (dst; 3,0): podstawowa znajomość podstawowych narzędzi pracy dziennikarza radiowego lub telewizyjnego, słaba wartość merytoryczna i technicznamateriałów dziennikarskich przygotowanych przez studenta.
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca znajomość podstawowych narzędzi pracy dziennikarza radiowego lub telewizyjnego oraz wynikające z niej dalsze braki w zakresie efektów kształcenia zdefiniowanych dla przedmiotu; nieprzygotowanie do zajęć studenta, nieobecności, słaba wartość merytoryczna i techniczna materiałów dziennikarskich przygotowanych przez studenta.
Kryteria oceniania:
- obecność na zajęciach,
- aktywność w trakcie zajęć,
- wartość merytoryczna przygotowanych przez studenta materiałów.
Literatura
Zalecana literatura:
„Press”, Siła radia - raport specjalny, listopad 2013.
Sagan Krzysztof, Historia radiofonii w Polsce, portal internetowy „RadioPolska” – www.radiopolska.pl
Skworz Andrzej, Andrzej Niziołek, Biblia dziennikarstwa, Kraków 2010.
Uszyński Jerzy, Telewizyjny pejzaż genologiczny, Warszawa 2004.
Żórawski Kazimierz, Długi stół. Skrypt dla dziennikarzy programów informacyjnych, Warszawa 2004.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: