Strategie prac zespołowych - spec. nauczycielska 03-SPZ-32PDL
Treści programowe dla przedmiotu:
- metoda projektu jako metoda problemowa na tle innych metod kształcenia i metod badawczych w szkole i na uczelni,
- warunki realizacji projektu: korzyści z pracy zespołowej, rozpoznawanie możliwości zespołu i zasobów,
- relacje interpersonalne w zespole (style komunikacji, rozwiązywanie konfliktów),
- formułowanie problemu do rozwiązania oraz planowanie działań w zakresie projektu,
- przygotowanie dokumentacji, prezentacji i ewaluacji projektu ze szczególnym uwzględnieniem performatywnej roli projektu,
- realizacja badawczych projektów studenckich w środowisku edukacyjnym,
- rola nowych mediów i technologii informacyjno-komunikacyjnych w przygotowaniu i realizacji projektów.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka:
- potrafi wyjaśnić znaczenie projektu dla rozwoju społecznego, emocjonalnego i intelektualnego ucznia/studenta/nauczyciela,
- potrafi sformułować problem badawczy i zaplanować strategię oraz stworzyć harmonogram pracy zespołu projektowego,
- potrafi realizować różne funkcje w zespole oraz zna zasady komunikacji w grupie również za pomocą technologii komunikacyjno-informacyjnej,
- potrafi współorganizować pracę metodą projektu oraz tworzyć dokumentację projektu także we współpracy z ekspertami,
- potrafi przygotować prezentację wyników projektu w różnej formie także za pomocą nowych mediów,
- potrafi przeprowadzić ewaluację projektu.
Kryteria oceniania
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0)
dobry plus (+db; 4,5)
dobry (db; 4,0)
dostateczny plus (+dst; 3,5)
dostateczny (dst; 3,0)
niedostateczny (ndst; 2,0)
Literatura
Zalecana literatura:
B. Gromadzka, A. Białobrzeska, Doświadczenie dawności i współczesność w przestrzeni miasta. Jak kształtować postawy obywatelskie realizując projekty edukacyjne? „Studia ad Didacticam Polonarum et Linguae Polonae. Pertinetia III”, red, M. Jędrychowska, M. Szymańska, Wydawnictwo Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków 2011, s. 152-164.
E. Strawa, Metoda projektu w edukacji polonistycznej, Universitas, Kraków 2015.
Jak stosować metodę projektu. Poradnik dla nauczyciela i ucznia, ORE, Gorlice 2012. file:///C:/Users/Beata1/Downloads/Jak%20stosowa%C4%87%20metod%C4%99%20projektu%20-%20poradnik%20dla%20nauczyciela%20i%20ucznia.pdf
Twórczość i tworzenie w edukacji polonistycznej, red. A. Janus-Sitarz, Kraków 2012, cz. Projekty edukacyjne.
Strony internetowe:
Projekt: eTwinning
https://etwinning.pl/
Projekt: Odyseja umysłu
https://odyseja.org/
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: