Sztuka pisania: poezja - spec. artystycznoliteracka 03-SPP-12PDL
Treści programowe dla przedmiotu:
- znamiona tekstu artystycznego,
- wyznaczniki arcydzieła, wyznaczniki grafomanii,
- pojęcia: forma, treść, literatura,
- pastisz - teoria i praktyka,
- główne idiomy poezji współczesnej (Świetlicki, Sosnowski, Tkaczyszyn-Dycki),
- funkcje środków poetyckich,
- wartość, konwencja, innowacja, styl, idiom.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2018/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka potrafi:
- samodzielnie napisać tekst o znamionach tekstu artystycznego,
- napisać pastisz tekstu poetyckiego,
- dokonać samodzielnej oceny funkcjonalności danych środków artystycznych,
- dokonać samodzielnej interpretacji funkcji wskazanego środka artystycznego,
- wskazać i scharakteryzować wybrane formy oraz estetyki liryki współczesnej,
- uczestniczyć w dyskusji na temat oceny tekstu artystycznego i przygotować samodzielną prezentację danego utworu.
Kryteria oceniania
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0): bardzo dobra znajomość problemów poruszanych na zajęciach, wysoka wartość merytoryczna i stylistyczna zadanych prac pisemnych, umiejętność uzasadniania własnych racji i wyborów podczas prezentacji i w polemice, bardzo wysoki poziom przygotowania do udziału w dyskusji.
dobry plus (+db; 4,5): jak wyżej, z nieznacznymi niedociągnięciami; szczególnie w zakresie prac pisemnych i przygotowania do udziału w dyskusji.
dobry (db; 4,0): możliwy szerszy zakres niedociągnięć: gorsza znajomość problemów poruszanych na zajęciach, mniejsza ilość i wartość prac pisemnych oraz słabsze zaangażowanie w dyskusje podczas zajęć.
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca znajomość najważniejszych pojęć i problemów poruszanych na zajęciach, poprawne wykonanie zadań praktycznych, słabe zaangażowanie w przebieg zajęć.
dostateczny (dst; 3,0): podstawowa znajomość podstawowych pojęć poruszanych na zajęciach, bardzo mała aktywność na zajęciach, mała ilość i niewielka wartość merytoryczna i stylistyczna zadanych prac pisemnych.
niedostateczny (ndst; 2,0): brak aktywności w trakcie zajęć (udziału w dyskusji i w pracy zespołowej); zbyt mała ilość i bardzo mała wartość merytoryczna i stylistyczna zadanych prac pisemnych, brak elementarnej wiedzy i umiejętności przewidzianych programem ćwiczeń.
Kryteria oceniania:
- ocena stopnia zrozumienia zadania pisemnego,
- ocena aktywności i wystąpienia w trakcie zajęć,
- ocena pracy indywidualnej lub zespołowej,
- ocena stopnia zrozumienia zadania pisemnego,
- ocena aktywności i wystąpienia w trakcie zajęć.
Literatura
Zalecana literatura:
Zajęcia mają charakter warsztatowy, niewielkie objętościowo lektury mogą zostać wskazane przez prowadzącego podczas zajęć. Podstawową literaturę do zajęć tworzą utwory nadesłane przez ich uczestników.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: