Seminarium magisterskie 03-SM-22KDM
I.Informacje ogólne
1. Nazwa modułu kształcenia: seminarium magisterskie
2. Kod modułu kształcenia: 03-SM-22KDM
3. Rodzaj modułu kształcenia – obowiązkowy
4. Kierunek studiów: filologia klasyczna
5. Poziom studiów – II stopień
6. Rok studiów: II
7. Semestr – zimowy i letni
8. Rodzaje zajęć i liczba godzin: 60 h konwersatorium
9. Liczba punktów ECTS: 6
10. Imię, nazwisko, tytuł/stopień naukowy, adres e-mail wykładowcy (wykładowców) / prowadzących zajęcia: prowadzący seminarium w danym roku akademickim
11. Język wykładowy: polski
12. Zajęcia / przedmiot prowadzone zdalnie (e-learning): nie
II.Informacje szczegółowe
1. Celem seminarium magisterskiego jest przygotowanie studentów do napisania pracy dyplomowej poprzez:
- pomoc w określeniu tematu projektu badawczego (pracy magisterskiej)
- przekazanie wiedzy niezbędnej do przeprowadzenia projektu badawczego (napisania pracy magisterskiej)
- przygotowanie do stosowania specjalistycznych metod badawczych właściwych dla problematyki seminarium
- zapoznanie studentów z zasadami prawa autorskiego
- doskonalenie umiejętności wyszukiwania i przetwarzania informacji niezbędnych do samodzielnej realizacji projektu badawczego (napisania pracy magisterskiej)
- kształtowanie świadomości literackiej, językowej i kulturalnej uczestników seminarium.
2. Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych (jeśli obowiązują):
- wola pisania pracy magisterskiej u osoby prowadzącej
Treści programowe zapewniające uzyskanie efektów uczenia się (EU) z odniesieniem do odpowiednich efektów uczenia się (EU) dla zajęć/przedmiotu
Zapoznanie się ze stanem badań danego zagadnienia SM_1, SM_4, SM_7
Dyskusja merytoryczna oraz sformułowanie własnego tematu badawczego SM_1, SM_2, SM_4, SM_7
Poszukiwanie i zapoznawanie się z literaturą źródłową i sekundarną SM_1, SM_4
Dyskusja nad kluczowymi problemami i kontekstami związanymi z tematyką prac SM_1 do SM_4
Dyskusja nad kolejnymi rozdziałami pracy SM_1 do SM_6
Konstrukcja pracy oraz czynności redakcyjne SM_5, SM_6
Informacje dodatkowe
1. Metody i formy prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EU
Metody i formy prowadzenia zajęć
Wykład problemowy
Dyskusja
Praca z tekstem
Metoda badawcza (dociekania naukowego)
2. Sposoby oceniania stopnia osiągnięcia EU
Egzamin ustny
Przedstawienie gotowej pracy
3. Nakład pracy studenta i punkty ECTS
Forma aktywności Średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności
Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 60
Praca własna studenta* Przygotowanie do zajęć
Czytanie wskazanej literatury 60
Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp. 55
Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia 15
…
SUMA GODZIN 180
LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 6
Efekty kształcenia
3. Efekty uczenia się (EU) dla zajęć i odniesienie do efektów uczenia się (EK) dla kierunku studiów:
Symbol EU dla zajęć/przedmiotu Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU
student/ka: Symbole EK dla kierunku studiów
SM_1 wykazuje się szeroką i ukontekstowioną wiedzą niezbędną do samodzielnej realizacji projektu badawczego (napisania pracy magisterskiej) K_W01 do K_W12, K_U01, K_U04, K_U13, K_U14
SM_2 potrafi aktywnie uczestniczyć w dyskusji związanej z tematyką seminarium, formułując własne poglądy K_U02 do K_U11
SM_3 rozumie i stosuje zasady prawa autorskiego, szanuje zasady własności intelektualnej K_K01, K_K03
SM_4 potrafi wyszukiwać i przetwarzać specjalistyczne informacje niezbędne w samodzielnej realizacji projektu badawczego (napisania pracy magisterskiej) K_K01 do K_K11
SM_5 zna formalne zasady redagowania pracy magisterskiej (sporządzanie bibliografii, przypisów, spisu treści) K_U11, K_U13, K_U14, K_K02, K_K03
SM_6 umie opracować konspekt /rozdział pracy magisterskiej lub sporządzić opis projektu badawczego K_U15, K_K05
SM_7 potrafi streścić merytorycznie publikacje naukową ze swojej dziedziny w języku polskim lub obcym K_U11, K_K04
Kryteria oceniania
5,0 – bardzo dobre opanowanie techniki pisania pracy magisterskiej pod względem merytorycznym i redakcyjnym.
4,5 – jw. , z nieznacznymi niedociągnięciami i nieścisłościami
4,0 – dobre opanowanie techniki pisania pracy magisterskiej pod względem merytorycznym i redakcyjnym.
3,5 – zadowalające opanowanie techniki pisania pracy magisterskiej pod względem merytorycznym i redakcyjnym.
3,0 – podstawowe opanowanie techniki pisania pracy magisterskiej pod względem merytorycznym i redakcyjnym.
2,0 – niezadowalające opanowanie techniki pisania pracy magisterskiej pod względem merytorycznym i redakcyjnym.
Literatura
Literatura polecona przez prowadzącego seminarium oraz zaproponowana przez uczestników zajęć, dostosowana do tematyki danego seminarium. Prowadzący podaje także sposób dotarcia do prac w postaci cyfrowej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: