Seminarium magisterskie 03-SM-11FKMDM
TEMATY ZAJĘĆ:
Zajęcia wprowadzające: przedstawienie programu zajęć, harmonogramu prac i warunków zaliczenia oraz wytycznych dotyczących przygotowania pracy magisterskiej, omówienie listy lektur; Podstawowe zasady doboru tematu pracy magisterskiej i konstruowania tytułu; pierwsze propozycje tematów.
Zapoznanie studentów z metodologią badań filmoznawczych.
Dyskusja nad propozycjami tematów, ich wybór i ustalenie.
Prezentacje multimedialne związane z tematami prac.
Zasady konstruowania konspektu pracy magisterskiej.
Podstawowe zasady redagowania tekstu naukowe. Redakcja przypisów. Przygotowanie filmografii i bibliografii.
Omówienie konspektów prac magisterskich przygotowywanych przez studentów.
Analiza fragmentów filmów, które są przedmiotem przygotowywanych prac magisterskich.
Indywidualne konsultacje pierwszego rozdziału pracy.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2022/SZ: |
Efekty kształcenia
Student /ka:
- ma uporządkowaną, pogłębioną wiedzę szczegółową z zakresu filmoznawstwa i medioznawstwa, prowadzącą do specjalizowania się w tych dziedzinach
- zna i rozumie zaawansowane metody analizy, interpretacji, wartościowania i problematyzowania różnych wytworów kultury właściwe dla wybranych tradycji, teorii lub szkół badawczych w zakresie filmoznawstwa i medioznawstwa
- potrafi wykorzystywać różne źródła informacji w celach badawczych, konstruować na ich podstawie rozmaite formy wypowiedzi oraz formułować krytyczne sądy
- ma pogłębione umiejętności badawcze, polegające na analizie, syntezie i interpretacji określonych treści, z wykorzystaniem właściwych metod i narzędzi badawczych, pozwalających na oryginalne rozwiązywanie złożonych problemów w zakresie filmoznawstwa i medioznawstwa
- umie samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać umiejętności badawcze oraz podejmować autonomiczne działania zmierzające do własnego rozwoju i odpowiedzialnego kierowania swoją karierą zawodową
- ma umiejętność merytorycznego argumentowania, z wykorzystaniem własnych poglądów i poglądów innych autorów, oraz formułowania na tej podstawie wniosków i tworzenia syntetycznych podsumowań
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania: w I semestrze na podstawie prezentacji oraz konspektu, w II semestrze na podstawie pierwszego rozdziału
bardzo dobry (bdb; 5,0): bardzo wysoki poziom wiedzy związanej z tematyką seminarium i jej kontekstami, wysoka świadomość metodologiczna, wyróżniająca aktywność w trakcie zajęć, bardzo dobrze przemyślany projekt pracy magisterskiej (potwierdzony prezentacją multimedialną), nienaganny pod względem formalnym i językowym konspekt/rozdział pracy (bogata i poprawnie uporządkowana bibliografia, dobrze zaplanowany układ treści) lub opis projektu badawczego
dobry plus (+db; 4,5): jak wyżej, dopuszczalne drobne uchybienia natury formalnej w konspekcie/rozdziale pracy lub opisie projektu badawczego
dobry (db; 4,0): dopuszczalne nieznaczne braki w wiedzy i świadomości metodologicznej, umiarkowana aktywność w trakcie zajęć, konspekt/rozdział lub opis projektu poprawny, z drobnymi uchybieniami natury formalno-językowej
dostateczny plus (+dst; 3,5): dopuszczalne nieznaczne braki w wiedzy i świadomości metodologicznej, słaba aktywność w trakcie zajęć, konspekt/rozdział lub opis projektu o przeciętnych walorach merytorycznych, z większymi uchybieniami natury formalno-językowej
dostateczny (dst; 3,0): znaczne braki w wiedzy, niski poziom świadomości metodologicznej, konspekt/rozdział lub opis projektu merytorycznie słaby, z dużymi uchybieniami natury formalno-językowej
niedostateczny (ndst; 2,0): niedopuszczalne braki w wiedzy, brak aktywności w trakcie zajęć, brak konspektu/rozdziału pracy magisterskiej lub opisu projektu badawczego
Literatura
Zalecana literatura:
U. Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, przeł. G. Jurkowlaniec, Warszawa 2007.
G. Gambarelli, Z. Łucki, Praca dyplomowa i doktorska, Kraków 2001.
R. Zenderowski, Praca magisterska – Licencjat. Krotki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, Warszawa 2009.
Pozostała literatura dobrana zostaje każdorazowo do specyfiki tematów powstających prac magisterskich.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: