Seminarium licencjackie 03-SEM-32GRDL
Treści programowe dla przedmiotu:
- merytoryczne dyskusje w grupie seminaryjnej o powstających pracach,
- omawianie źródeł przydatnych w ramach sporządzanej pracy licencjackiej (indywidualnie lub małych zespołach),
- krytyczna rozmowa na temat kolejnych rozdziałów – podczas indywidualnych spotkań z promotorem.
Cele kształcenia
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka:
- rozumie w sposób pogłębiony i ukontekstowiony zagadnienia w ramach wybranego przez siebie obszaru badawczego,
- rozumie specyfikę pracy ze źródłami, zna zakres ich przydatności i wie, jak je przeszukiwać, aby zdobyć informacje w ramach swoich badań,
- rozumie proces weryfikowania hipotez, dobierania metod i narzędzi badawczych,
- rozumie proces planowania działań związanych z przygotowaniem pracy licencjackiej, uwzględniając zmieniający się stopień rozpoznania tematu oraz ewentualne trudności pojawiające się w procesie,
- potrafi wykorzystywać pogłębioną i ukotekstowioną wiedzę w ramach wybranego przez siebie obszaru badawczego,
- potrafi stosować w swojej pracy licencjackiej wymogi formalne ustalone dla prac dyplomowych,
- potrafi korzystać ze źródeł, oceniać ich jakość i przydatność w ramach swoich badań,
- potrafi weryfikować postawione przez siebie hipotezy, dobierać metody i narzędzia badawcze,
- potrafi planować swoje działania związane z przygotowaniem pracy licencjackiej, uwzględniając zmieniający się stopień rozpoznania tematu oraz ewentualne trudności pojawiające się w procesie.
Kryteria oceniania
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0): student wykazuje się wysokim zaangażowaniem w pracę nad własnym projektem badawczym, terminowo przedstawia do oceny kolejne rozdziały, konsekwentnie je udoskonala pod kierunkiem promotora, aktywnie uczestniczy w dyskusjach, stale poszerza swoją wiedzę z zakresu badanego zagadnienia.
dobry plus (+db; 4,5): jak wyżej, z niewielkimi niedociągnięciami.
dobry (db; 4,0): student wykazuje się zaangażowaniem w pracę nad własnym projektem badawczym, terminowo przedstawia do oceny kolejne rozdziały, które jednak wymagają kluczowych uściśleń, stosuje się do wskazówek promotora w stopniu wystarczającym, uzupełnia kluczowe braki w swojej wiedzy z zakresu badanego zagadnienia.
dostateczny plus (+dst; 3,5): student terminowo przedstawia do oceny kolejne rozdziały, które jednak zawierają istotne błędy, częściowo stosuje się do wskazówek promotora, uzupełnia tylko najbardziej elementarne braki w swojej wiedzy z zakresu badanego zagadnienia.
dostateczny (dst; 3,0): student na ogół terminowo przedstawia do oceny kolejne rozdziały, które jednak zawierają liczne błędy, częściowo stosuje się do wskazówek promotora, nie jest zainteresowany uzupełnianiem braków w swojej wiedzy z zakresu badanego zagadnienia.
niedostateczny (ndst; 2,0): student nie realizuje założeń przedmiotu, nie stosuje się do wskazówek promotora, nie kończy pisania pracy licencjackiej w terminie lub kształcie umożliwiającym przedstawienie jej do recenzji.
Warunki zaliczenia zajęć:
Warunkiem zaliczenia zajęć jest prezentacja teoretycznej pracy dyplomowej oraz przedłożenie pracy dyplomowej.
Literatura
Zalecana literatura:
Literatura obowiązkowa:
Heller M., Jak być uczonym, wybór i oprac. M. Szczerbińska-Polak, Kraków 2017.
Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, Warszawa 2015.
Literatura dopasowana do tematyki powstającej pracy dyplomowej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: