Seminarium 03-S-32FKMDL
Treści programowe dla przedmiotu:
- rozpoznawanie oraz umiejętność charakteryzowania refleksji naukowej o charakterze filmoznawczym,
- wszechstronna wiedza na temat tworzenia rozbudowanej pracy naukowej o charakterze filmoznawczym (tu: praca licencjacka),
- umiejętność samodzielnego zaplanowania oraz przeprowadzenia wszystkich wymaganych działań w zakresie tworzenia oraz obrony pracy licencjackiej o charakterze filmoznawczym (vide tworzenie kolejnych rozdziałów dysertacji, zakończenia oraz bibliografii; przygotowanie do obrony pracy licencjackiej),
- umiejętność problematyzowania (w różnych sytuacjach komunikacyjnych) podjętych działań naukowo-pisarskich.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2025/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka:
- posiada pogłębioną wiedzę na temat charakteru naukowej refleksji filmoznawczej i jej umiejscowienia w przestrzeni badań humanistycznych,
- posiada pogłębioną wiedzę na temat koncepcyjnych, redakcyjnych oraz etycznych aspektów tworzenia tekstu naukowego (tu w odmianie: pracy licencjackiej o charakterze filmoznawczym),
- potrafi sprawnie wyszukiwać, selekcjonować, opracowywać i archiwizować informacje, potrzebne do stworzenia pracy licencjackiej o charakterze filmoznawczym,
- potrafi w rozmowie z promotorem, na forum grupy seminaryjnej lub w rozmowie z innymi naukowcami dyskutować na temat tworzonej przez siebie pracy licencjackiej,
- wykazuje się finalizacją prac nad wszystkimi aspektami tworzonej dysertacji,
- potrafi samodzielnie – w kontekście tworzenia pracy filmoznawczej o charakterze filmoznawczym – wyznaczać i realizować cele badawcze.
Kryteria oceniania
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0): student potrafi wykorzystywać wiedzę z lektur w tworzeniu własnego tekstu o charakterze naukowym (pracy licencjackiej); z zasady nie popełnia błędów w odniesieniu do ukształtowania językowego, stylistycznego i redakcyjnego tekstu. Student z powodzeniem broni pracy dyplomowej.
dobry plus (+db; 4,5): student potrafi zbudować wielowątkową wypowiedź pisemną na wybrany temat (pracy licencjackiej), mając świadomość różnych poziomów opisu i stosując właściwe reguły poprawności językowej, stylistycznej i redakcyjnej. Student z powodzeniem broni pracy dyplomowej.
dobry (db; 4,0): student potrafi zbudować wypowiedź pisemną na wybrany temat (pracy licencjackiej), mając świadomość różnych poziomów opisu i stosując właściwe reguły poprawności językowej i redakcyjnej. Student z powodzeniem broni pracy dyplomowej.
dostateczny plus (+dst; 3,5): student potrafi zbudować średniozaawansową językowo wypowiedź pisemną (pracy licencjackiej). Student z powodzeniem broni pracy dyplomowej.
dostateczny (dst; 3,0): student potrafi zbudować prostą wypowiedź pisemną (o charakterze pracy licencjackiej) o charakterze opisowo-interpretacyjnym. Student z powodzeniem broni pracy dyplomowej.
niedostateczny (ndst; 2,0): student nie potrafi zbudować wypowiedzi pisemnej o charakterze naukowym, co jest jednoznaczne z niemożnością podejścia do obrony pracy dyplomowej.
Literatura
Zalecana literatura:
U. Eco, Jak napisać pracę dyplomową: poradnik dla humanistów, przeł. G. Jurkowlaniec, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2007.
W. Żebrowski, Technika pisania prac licencjackich i magisterskich: zagadnienia wybrane, Olsztyńska Szkoła Wyższa im. Józefa Rusieckiego, Olsztyn 2006.
P. Oliver, Jak pisać prace uniwersyteckie: poradnik dla studentów, przeł. J. Piątkowska, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1999.
A. Polańska, Praca dyplomowa nauką i sztuką, Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu, Gdynia 2011.
H. S. Becker, Warsztat pisarski badacza, przeł. P. Tomanek, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013.
M. Heller, Jak być uczonym, oprac. Małgorzata Szczerbińska-Polak, Wydawnictwo Znak, Kraków 2009.
+ lektury, odnoszące się do danego tematu pracy licencjackiej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: