Redakcja prasowa/internetowa - spec. dziennikarska 03-RPI-21PDL
Treści programowe dla przedmiotu:
- przygotowanie materiału prasowego i internetowego z wykorzystaniem różnych środków przekazu (tekst, obraz, dźwięk, film),
- obróbka i publikacja zdjęć cyfrowych,
- zdalna relacja z wykorzystaniem nowoczesnych technologii,
- współpraca z redaktorem/wydawcą podczas przygotowywania materiału prasowego lub internetowego.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2019/SZ: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka:
- zna podstawowe narzędzia pracy dziennikarza prasowego i internetowego,
- potrafi przygotować samodzielnie materiał prasowy z wykorzystaniem nowych technologii,
- potrafi przygotować materiał prasowy lub internetowy w określonej konwencji gatunkowej.
Kryteria oceniania
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0): obecność na zajęciach, aktywne uczestnictwo, bardzo dobra orientacja w bieżących wydarzeniach oraz poprawne wykonywanie zadań z zakresu przygotowania artykułów z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Dodatkowo umiejętności prowadzenia zdalnej relacji wykorzystującej szeroką paletę środków przekazu i podstawowej obróbki fotografii oraz kreatywność w realizacji powierzonych zadań.
dobry plus (+db; 4,5): obecność na zajęciach, aktywne uczestnictwo, dobra orientacja w bieżących wydarzeniach oraz poprawne wykonywanie zadań z zakresu przygotowania artykułów z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Dodatkowo podstawowa umiejętność prowadzenia zdalnej relacji i obróbki fotografii oraz kreatywność w realizacji powierzonych zadań.
dobry (db; 4,0): obecność na zajęciach, aktywne uczestnictwo, dobra orientacja w bieżących wydarzeniach oraz poprawne wykonywanie zadań z zakresu przygotowania artykułów z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Dodatkowo podstawowa umiejętność prowadzenia zdalnej relacji i obróbki fotografii.
dostateczny plus (+dst; 3,5): obecność na zajęciach, aktywne uczestnictwo, podstawowa orientacja w bieżących wydarzeniach oraz poprawne wykonywanie zadań z zakresu przygotowania artykułów z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Dodatkowo podstawowa umiejętność obróbki fotografii.
dostateczny (dst; 3,0): obecność na zajęciach, aktywne uczestnictwo, podstawowa orientacja w bieżących wydarzeniach oraz poprawne wykonywanie zadań z zakresu przygotowania artykułów z wykorzystaniem nowoczesnych technologii.
niedostateczny (ndst; 2,0): nieusprawiedliwiona i notoryczna nieobecność na zajęciach, brak zaangażowania w powierzone zdania.
Kryteria oceniania:
- obecność na zajęciach,
- aktywne uczestnictwo w warsztatach,
- wykonywanie zadań z zakresu przygotowania artykułów z wykorzystaniem nowoczesnych technologii.
Literatura
Zalecana literatura:
Bauer Zbigniew, Chudziński Edward, red., Dziennikarstwo i świat mediów. Nowa Edycja, Universitas, wydanie IV, Kraków 2008.
Stawarz Barbara, Content marketing po polsku, PWN, wydanie I, Warszawa 2015.
Sobczak Jacek, Prawo prasowe. Podręcznik akademicki, wydanie I (lub późniejsze), MUZA S.A., Warszawa 2000.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: