Planowanie toku dydaktycznego 03-PT-12JPO
wybór metod pracy przy planowaniu wynikowym i metodycznym
forma i kolejność czynności uczących się polskiego jako obcego, którzy mają osiągnąć określone cele oraz ewaluacja wiedzy i umiejętności przez nich nabytych
spójność celów i treści nauczania oraz technik i form pracy
podejście komunikacyjne a podejście zadaniowe
trudności w procesie planowania
samodzielne tworzenie konspektu lekcji języka polskiego jako obcego
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
słuchacz potrafi:
efektywnie wykorzystywać w nauczaniu języka polskiego jako obcego wiedzę na temat konstruowania programu nauczania
właściwie, z uwzględnieniem potrzeb uczących się polskiego jako obcego, dobierać metody i materiały dydaktyczne oraz techniki i formy pracy
czytać ze zrozumieniem opracowania teoretyczne i podręcznikowe z zakresu metodyki planowania toku dydaktycznego w języku polskim (i/lub w preferowanym przez słuchacza języku obcym)
samodzielnie tworzyć konspekt lekcji języka polskiego jako obcego
czynnie uczestniczyć w zespołowym rozwiązywaniu problemów z zakresu określania celów nauczania, materiałów nauczania, procesu dydaktycznego oraz ewaluacji programu
Kryteria oceniania
obecność i aktywność na zajęciach (udział w dyskusji i w pracy zespołowej);
przygotowanie teoretyczne z zakresu metodyki planowania toku dydaktycznego oraz znajomość właściwej dla przedmiotu terminologii;
wartość merytoryczna samodzielnie przygotowanego konspektu oraz zaproponowanych do niego zadań
Literatura
A. Seretny, E. Lipińska, ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego. Kraków 2005.
I. Janowska, Planowanie lekcji języka obcego. Kraków 2010.
I. Janowska, Podejście zadaniowe do nauczania i uczenia się języków obcych. Kraków 2011. (Zwłaszcza s. 171-388).
I. Janowska, Przygotowanie kursu językowego – programy nauczania. W: Z zagadnień dydaktyki języka polskiego jako obcego. Red. E.
Lipińska, A. Seretny. Kraków 2006, s. 155-177.
D. Pukas-Palimąka, Planowanie zajęć z języka polskiego jako obcego – konspekt lekcji. W: Z zagadnień dydaktyki języka polskiego jako obcego. Red. E. Lipińska, A. Seretny. Kraków 2006, s. 189-202.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: