Proseminarium 03-PRO-31GRDL
Treści programowe dla przedmiotu:
- konstrukcja pracy licencjackiej – układ pracy, wymogi formalne określone przez WFPiK (np. dotyczące sporządzania bibliografii, przypisów, spisu treści, strony tytułowej), edytory tekstu,
- temat pracy licencjackiej – diagnozowanie niezbadanych lub wymagających poszerzenia/zaktualizowania obszarów wiedzy, syntezowanie dotychczasowego stanu badań w obrębie wybranego obszaru badawczego,
- bibliografia – style bibliograficzne, sporządzanie przypisów; zasoby biblioteczne, wyszukiwanie źródeł w internetowych bazach,
- konspekt pracy licencjackiej – przedstawienie problemu badawczego, planowanie działań oraz struktury pracy.
Cele kształcenia
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka:
- zna metody formułowania problemów badawczych i sposoby merytorycznej dyskusji o nich,
- rozumie jak wyszukiwać źródła i zdobywać informacje niezbędne do przeprowadzenia własnych badań,
- rozumie jak formułować pytania badawcze w ramach wybranego przez siebie obszaru, stawiać hipotezy i tezy naukowe, dobierać metody i narzędzia badawcze,
- potrafi samodzielnie formułować problemy badawcze i merytorycznie o nich dyskutować,
- potrafi zastosować wymogi formalne ustalone dla prac dyplomowych w swoich tekstach,
- potrafi wyszukiwać źródła i zdobywać informacje niezbędne do przeprowadzenia własnych badań,
- jest gotów do samodzielnego formułowania problemów badawczych i merytorycznej dyskusji na ich temat,
- potrafi formułować pytania badawcze w ramach wybranego przez siebie obszaru, stawiać hipotezy i tezy naukowe, dobierać metody i narzędzia badawcze,
- potrafi zaplanować swoje działania związane z przygotowaniem pracy licencjackiej,
- jest gotów planować swoje działania związane z przygotowaniem pracy licencjackiej.
Kryteria oceniania
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0): student rzetelnie i terminowo wywiązuje się z powierzonych zadań, wykazuje się wysokim zaangażowaniem w pracę nad własnym projektem badawczym, aktywnie uczestniczy w dyskusjach, przedstawia kompleksową, adekwatnie skomponowaną i właściwie zapisaną bibliografię oraz konspekt pracy licencjackiej wskazujący na znakomite rozpoznanie tematu i pełną gotowość do właściwej pracy nad swoim tekstem.
dobry plus (+db; 4,5): jak wyżej, z niewielkimi niedociągnięciami.
dobry (db; 4,0): student terminowo wywiązuje się z powierzonych zadań, wykazuje się zaangażowaniem w pracę nad własnym projektem badawczym, przedstawia dobrze skomponowaną, lecz wymagającą uzupełnień bibliografię oraz konspekt pracy licencjackiej wskazujący na dobrze ukierunkowane, choć niepełne rozpoznanie tematu.
dostateczny plus (+dst; 3,5): student terminowo wywiązuje się z powierzonych zadań, pracuje nad projektem badawczym, lecz jego bibliografia i konspekt zawierają istotne błędy i wymagają wprowadzenia uzupełnień.
dostateczny (dst; 3,0): student na ogół terminowo wywiązuje się z powierzonych zadań, niesystematycznie pracuje nad projektem badawczym, jego bibliografia i konspekt zawierają liczne błędy i wymagają wprowadzenia kluczowych uzupełnień.
niedostateczny (ndst; 2,0): student nie realizuje założeń przedmiotu, nie wykonuje powierzonych mu zadań w ustalonych terminach, nie pracuje nad projektem badawczym, nie przedstawia do oceny bibliografii i konspektu lub przedstawia je w kształcie wskazującym na niegotowość do przystąpienia do właściwej pracy nad swoim tekstem.
Warunek zaliczenia zajęć:
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest przygotowanie prezentacji multimedialnej, raportu oraz wykonanie zadania śródsemestralnego (sporządzenie wstępnej bibliografii pracy licencjackiej).
Literatura
Zalecana literatura:
Literatura obowiązkowa:
Heller M., Jak być uczonym, wybór i oprac. M. Szczerbińska-Polak, Kraków 2017.
Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, Warszawa 2015.
Literatura dopasowana do tematyki powstającej pracy dyplomowej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: