Proseminarium 03-PRO-31FKMDL
Treści programowe dla przedmiotu:
- rozpoznawanie oraz umiejętność charakteryzowania refleksji naukowej o charakterze filmoznawczym,
- wszechstronna wiedza na temat tworzenia rozbudowanej pracy naukowej o charakterze filmoznawczym (tu: praca licencjacka),
- umiejętność samodzielnego zaplanowania oraz przeprowadzenia prymarnych działań w zakrsie tworzenia pracy licencjackiej o charakterze filmoznawczym (sformułowania tematu, zbiór i opracowanie informacji, stworzenie konspektu oraz części wstępnej pracy),
- umiejętność problematyzowania (w różnych sytuacjach komunikacynych) podjętyc działań naukowo-pisarskich.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka:
- posiada wiedzę na temat charakteru naukowej refleksji filmoznawczej i jej umiejscowienia w przestrzeni badań humanistycznych,
- posiada wiedzę na temat koncepcyjnych, redakcyjnych oraz etycznych aspektów tworzenia tekstu naukowego (tu w odmianie: pracy licencjackiej o charakterze filmoznawczym),
- potrafi wyszukiwać, selekcjonować, opracowywać i archiwizować informacje, potrzebne do stworzenia pracy licencjackiej o charakterze filmoznawczym,
- potrafi w rozmowie z promotorem, na forum grupy seminaryjnej lub w rozmowie z innymi naukowcami dyskutować na temat tworzonej przez siebie pracy licencjackiej,
- wykazuje się finalizacją prac nad wybranymi aspektami tworzonej dysertacji (temat, konspekt, część wstępna pracy),
- potrafi samodzielnie – w kontekście tworzenia pracy filmoznawczej o charakterze filmoznawczym – wyznaczać i realizować cele badawcze.
Kryteria oceniania
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0): student potrafi wykorzystywać wiedzę z lektur w tworzeniu własnego tekstu o charakterze naukowym (fragment pracy licencjackiej); z zasady nie popełnia błędów w odniesieniu do ukształtowania językowego, stylistycznego i redakcyjnego tekstu.
dobry plus (+db; 4,5): student potrafi zbudować wielowątkową wypowiedź pisemną na wybrany temat (fragment pracy licencjackiej), mając świadomość różnych poziomów opisu i stosując właściwe reguły poprawności językowej, stylistycznej i redakcyjnej.
dobry (db; 4,0): student potrafi zbudować wypowiedź pisemną na wybrany temat (fragment pracy licencjackiej), mając świadomość różnych poziomów opisu i stosując właściwe reguły poprawności językowej i redakcyjnej.
dostateczny plus (+dst; 3,5): student potrafi zbudować średniozaawansową językowo wypowiedź pisemną (fragment pracy licencjackiej).
dostateczny (dst; 3,0): student potrafi zbudować prostą wypowiedź pisemną (fragment pracy licencjackiej) o charakterze opisowo-interpretacyjnym.
niedostateczny (ndst; 2,0): student nie potrafi zbudować wypowiedzi pisemnej o charakterze naukowym.
Literatura
Zalecana literatura:
U. Eco, Jak napisać pracę dyplomową: poradnik dla humanistów, przeł. G. Jurkowlaniec, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2007.
W. Żebrowski, Technika pisania prac licencjackich i magisterskich: zagadnienia wybrane, Olsztyńska Szkoła Wyższa im. Józefa Rusieckiego, Olsztyn 2006.
P. Oliver, Jak pisać prace uniwersyteckie: poradnik dla studentów, przeł. J. Piątkowska, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1999.
A. Polańska, Praca dyplomowa nauką i sztuką, Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu, Gdynia 2011.
H. S. Becker, Warsztat pisarski badacza, przeł. P. Tomanek, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013.
M. Heller, Jak być uczonym, oprac. Małgorzata Szczerbińska-Polak, Wydawnictwo Znak, Kraków 2009.
+ lektury, odnoszące się do danego tematu pracy licencjackiej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: