Praktyki studenckie 03-PRA-32GRDL
Treści programowe praktyk studenckich ustalane są indywidualnie przez instytucję przyjmującą na praktyki.
Zakres programowy praktyk w wybranej instytucji obejmuje realizację zadań umożliwiających zdobycie umiejętności w następujących obszarach:
a) wyszukiwanie, analizowanie, ocenianie, selekcjonowanie i użytkowanie informacji z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów,
b) konstruowanie w języku polskim wypowiedzi pisemnych oraz przygotowywanie i wystąpień ustnych i /lub multimedialnych dotyczących filmu i mediów (w tym w social media),
c) realizacja zadań praktycznych z dziedziny krytyki gier, realizacji filmowo- telewizyjnej oraz promocji,
d) samodzielne podejmowanie inicjatyw w zakresie planowania i realizowania typowych projektów związanych z wybraną sferą działalności kulturalnej, medialnej, promocyjno-reklamowej,
e) przygotowanie w formie ustnej i/lub pisemnej oraz tłumaczenie na język polski tekstów obcojęzycznych (z języka kongresowego) dotyczących gier – np. informacji prasowych lub fragmentów list dialogowych,
f) inne rodzaje aktywności umożliwiających zdobycie podstawowych umiejętności niezbędnych do pracy w konkretnych przedsiębiorstwach z branży promocyjno-reklamowej oraz instytucjach kulturalnych i kulturalno-edukacyjnych.
Cele kształcenia
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka:
- zna kierunki rozwoju badań groznawczych (oraz ich związki z różnorodnymi dziedzinami sztuki i aktywności ludzkiej,
- ma wiedzę zaawansowaną i ukontekstowioną wiedzę o procesie powstawania gier,
- potrafi zastosować posiadaną wiedzę groznawczą do rozpoznania i oceny bieżącej sytuacji w branży gier i branżach pokrewnych,
- potrafi merytorycznie dyskutować (prawidłowo posługując się terminologią związaną z groznawstwem oraz dyscyplinami pokrewnymi) oraz współpracować z profesjonalistami, posługując się językiem polskim oraz angielskim na poziomie B2,
- potrafi w ramach indywidualnej i zespołowej pracy z profesjonalistami zrealizować typowe zadania praktyczne – zwłaszcza z dziedziny szeroko pojętego gamedevu (np. projektowania, testowania, lokalizacji gier) i stale rozwija kompetencje w tym obszarze,
- stosuje posiadaną wiedzę groznawczą w ramach profesjonalnych aktywności – indywidualnie i w zespołach projektowych,
- ma kompetencje do inicjowania i współorganizowania działań na rzecz budowania i animowania środowisk fanowskich oraz środowiska społecznego – w tym grup eksperckich, e-sportowych oraz larpowych.
Kryteria oceniania
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0): student bardzo dobrze wywiązywał się z uwzględnionych w regulaminie praktyk zadań powierzonych mu przez instytucję przyjmującą na praktyki i zadania te bardzo dobrze korespondują z założonymi efektami uczenia się dla kierunku.
dobry plus (+db; 4,5): jak wyżej, z niewielkimi niedociągnięciami.
dobry (db; 4,0): student dobrze wywiązywał się z uwzględnionych w regulaminie praktyk zadań powierzonych mu przez instytucję przyjmującą na praktyki i zadania te dobrze korespondują z założonymi efektami uczenia się.
dostateczny plus (+dst; 3,5): student w stopniu wystarczającym wywiązywał się z uwzględnionych w regulaminie praktyk zadań powierzonych mu przez instytucję przyjmującą na praktyki i zadania te w stopniu wystarczającym korespondują z założonymi efektami uczenia się.
dostateczny (dst; 3,0): student na ogół wywiązywał się z uwzględnionych w regulaminie praktyk zadań powierzonych mu przez instytucję przyjmującą na praktyki, lecz instytucja ta zgłosiła istotne zastrzeżenia wobec postawy i sumienności studenta.
niedostateczny (ndst; 2,0): student nie wywiązał się z obowiązku odbycia praktyk studenckich lub realizowane przez niego zadania były niedostatecznie zbieżne z założonymi efektami kształcenia.
Literatura
Do wyboru przez studenta oraz pracodawcę, w zależności od potrzeb.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: