Prakseologia prowadzenia biura turystycznego - specjalizacja: turystyka kulturowa Śródziemnomorza 03-PPB-11SMDM
Informacje ogólne
1. Nazwa zajęć/przedmiotu: Prakseologia prowadzenia biura turystycznego
Kod zajęć/przedmiotu: 03-PPB-11SMDM
2. Rodzaj zajęć/przedmiotu (obowiązkowy lub fakultatywny): obowiązkowy
3. Kierunek studiów: studia śródziemnomorskie
4. Poziom studiów (I lub II stopień, jednolite studia magisterskie): II stopień
5. Profil studiów (ogólnoakademicki / praktyczny): ogólnoakademicki
6. Rok studiów (jeśli obowiązuje): II rok
7. Rodzaje zajęć i liczba godzin (np.: 15 h W, 30 h ĆW): 30 h Ćw
8. Liczba punktów ECTS: 4 ECTS
9. Imię, nazwisko, tytuł / stopień naukowy, prowadzącego zajęcia: dr hab. Rafał Dymczyk, mgr Katarzyna Dymczyk, dymczyk@amu.edu.pl
10. Język wykładowy: polski
11. Zajęcia / przedmiot prowadzone zdalnie (e-learning) (tak [częściowo/w całości] / nie): nie
II. Informacje szczegółowe
1. Cele zajęć/przedmiotu:
‒ zapoznać z techniką pracy biurowej,
‒ przygotowanie studentów do pracy biurze turystycznym;
‒ scharakteryzowanie sylwetki zawodowej pracownika biura turystycznego;
‒ umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu turystyki (obsługa ruchu turystycznego i pilotaż) w praktyce,
‒ własna inicjatywa i przedsiębiorczość;
Treści programowe zapewniające uzyskanie efektów uczenia się (EU) z odniesieniem do odpowiednich efektów uczenia się (EU) dla zajęć/przedmiotu
Specyfika pracy biurowej w turystyce EU_1, EU_2, EU_3
Technika pracy biurowej EU_1, EU_3, EU_4
Sylwetka zawodowa pracownika biura turystycznego EU_2, EU_3
Przykładowe problemy w pracy biurowej i sposoby ich rozwiązywania EU_1, EU_3, EU_4,
Wyszukiwanie oferty turystycznej EU_3, EU_4
Informacje dodatkowe
1. Metody i formy prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EU
Metody i formy prowadzenia zajęć
Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień
Metoda ćwiczeniowa
Metoda warsztatowa
Pokaz i obserwacja
Demonstracje dźwiękowe i/lub video
Praca w grupach
…
2. Sposoby oceniania stopnia osiągnięcia EU
Kolokwium ustne
Prezentacja multimedialna
…
3. Nakład pracy studenta i punkty ECTS
Forma aktywności Średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności
Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 30 h
Praca własna studenta* Przygotowanie do zajęć 30 h
Czytanie wskazanej literatury 20 h
Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp. 20 h
…
SUMA GODZIN 100 h
LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 4
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się (EU) dla zajęć i odniesienie do efektów uczenia się (EK) dla kierunku studiów:
Symbol EU dla zajęć/przedmiotu Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU
student/ka: Symbole EK dla kierunku studiów
EU_1 zna i rozumie specyfikę pracy biurowej w turystyce; K_W11, K_U06, K_U11
EU_2 potrafi scharakteryzować sylwetkę pracownika biura turystycznego; K_U02, K_U09, K_K04, K_K07
EU_3 potrafi wykorzystać w praktyce wiedzę z zakresu obsługi ruchu turystycznego pilotażu grup do pracy w biurze turystycznym; K_W11, K_U02, K_U09, K_K04, K_K07
EU_4 potrafi wyszukać w systemie rezerwacyjnym ofertę wyjazdu dla klienta; K_W11, K_U07, K_U11, K_K06, K_K07
Kryteria oceniania
bardzo dobry (bdb; 5,0):
dobry plus (+db; 4,5):
dobry (db; 4,0):
dostateczny plus (+dst; 3,5):
dostateczny (dst; 3,0):
niedostateczny (ndst; 2,0):
5,0 – doskonała znajomość specyfiki pracy biurowej w turystyce oraz biegłość w wyszukiwaniu i przygotowywaniu ofert dla klientów
4,5 – bardzo dobra znajomość specyfiki pracy biurowej w turystyce oraz biegłość w wyszukiwaniu i przygotowywaniu ofert dla klientów
4,0 – dobra znajomość specyfiki pracy biurowej w turystyce oraz płynność w wyszukiwaniu i przygotowywaniu ofert dla klientów
3,5 – zadowalająca znajomość specyfiki pracy biurowej w turystyce oraz płynność w wyszukiwaniu i przygotowywaniu ofert dla klientów
3,0 – zadowalająca znajomość specyfiki pracy biurowej w turystyce oraz brak płynności w wyszukiwaniu i przygotowywaniu ofert dla klientów
2,0 - niezadowalająca znajomość specyfiki pracy biurowej w turystyce oraz brak płynności w wyszukiwaniu i przygotowywaniu ofert dla klientów
obecność i aktywność w trakcie zajęć
czynny udział w dyskusji prowadzonej podczas zajęć
Przykładowe prace:
przygotowanie oferty dla klienta – zebranie informacji
Literatura
red. Meyer B., Obsługa ruchu turystycznego, Warszawa 2006.
red. Kruczek Z., Obsługa ruchu turystycznego. Teoria i praktyka, Kraków 2014.
red. Gołembski G., Kompendium wiedzy o turystyce, Warszawa 2005.
Brewczyńska-Sternal J, Kamzik M., Obsługa ruchu turystycznego. Ćwiczenia
Szczegółową listę lektur podaje prowadzący zajęcia.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: