Praktyczna nauka języka wybranego kraju słowiańskiego 03-PNJS-12SPDL-E
RU: Student: 1) uzyskuje podstawową wiedzę na temat: alfabetu, zasad fonetycznych, konstrukcji komunikacyjnych, podstaw gramatyki.
2) rozumie: specyfikę danego języka; istotę związków między językami pokrewnymi.
3) posiada umiejętność: czytania, pisania, rozumienia, dialogowania - na poziomie początkującym; pracy indywidualnej i w grupie.
CZ: Student: 1) uzyskuje podstawową wiedzę na temat: gramatycznej struktury i funkcjonowania języka czeskiego, uporządkowaną pod względem złożoności zjawisk językowych; 2) rozumie: specyfikę nauki blisko spokrewnionego języka, która z jednej strony ułatwia jego przyswajanie, zaś z drugiej strony może być przyczyną licznych interferencji językowych; 3) posiada umiejętność: rozumienia tekstów w formie mówionej i pisanej, generowania zdań i krótkich wypowiedzi pisemnych i ustnych oraz systematycznego przyswajania wiedzy o języku, uporządkowanej pod względem złożoności zjawisk językowych.
Literatura
RU:
1. Marina Anikina, Lestnica: Naczinajem izuczat russkij : uczebnik. Moskwa 2005.
2. Małgorzata Wiatr-Kmieciak, Sławomira Wujec, Wot i my : język rosyjski dla szkół ponadgimnazjalnych : podręcznik. 1. Warszawa : Wydaw. Szkolne PWN, 2008.
3. Halina Granatowska, Irena Danecka, Kak dela? : podręcznik do języka rosyjskiego dla początkujących. 1. Warszawa; Wrocław : Wydaw. Naukowe PWN, 1995.
CZ:
Hádková M. a kol., Čeština jako cizí jazyk - úroveň A1, Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Katedra bohemistiky FF UP, 2005.
Oliva, K., Polsko-český slovník I i II, Praha 2004. Bednářová I. - Pintarová M., Communicative Czech I (podręcznik i zeszyt ćwiczeń), ÚJOP, Praha 1995.
Remediosová H. - Čechová E., Chcemy mówić po czesku (Chcete mluvit česky I), Liberec 2005.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: