Podstawy marketingu i reklamy - spec. turystyka kulturowa Śródziemnomorza 03-PMR-22SMDL
Treści programowe dla przedmiotu:
- przekaz reklamowy; koncepcja przekazu reklamowego; skuteczność przekazu; struktura przekazu reklamowego,
- wizualne aspekty reklamy; projektowanie graficzne,
- promocja i dystrybucja na rynku usług turystycznych; efektywna promocja sprzedaży; przekaz reklamowy w turystyce,
- zarządzanie informacją turystyczną; wykorzystanie programów komputerowych i Internetu; system informacyjny przedsiębiorstwa turystycznego,
- projektowanie informacji turystycznej zorientowanej na konkretne grupy odbiorców,
- funkcjonalność i użyteczność informacji turystycznej w nowych mediach,
- potrzeby i zachowania klientów przemysłu turystycznego.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2024/SL: | W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2018/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka:
- potrafi analizować i oceniać produkty turystyczne prezentowane na najpopularniejszych serwisach internetowych oraz w mediach tradycyjnych,
- potrafi dokonać wstępnej optymalizacji produktów turystycznych w nowych mediach, szczególnie tych produktów, które odnoszą się do kultury antycznej,
- potrafi zrozumieć koncepcję, skuteczność i strukturę przekazu reklamowego,
- potrafi właściwie zastosować elementy perswazji w reklamie,
- potrafi wykorzystać programy komputerowe i Internet w informacji turystycznej,
- potrafi zrozumieć, na czym polega efektywna promocja sprzedaży produktów turystycznych.
Kryteria oceniania
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0): bardzo dobra wiedza w zakresie promocji usług turystycznych; bardzo dobry projekt oferty turystycznej dla wybranej grupy odbiorców.
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza w zakresie promocji usług turystycznych; dobry projekt oferty turystycznej dla wybranej grupy odbiorców.
dobry (db; 4,0): dobra wiedza w zakresie promocji usług turystycznych; dobry projekt oferty turystycznej dla wybranej grupy odbiorców.
dostateczny plus (+dst; 3,5): dobra wiedza w zakresie promocji usług turystycznych; dostateczny projekt oferty turystycznej dla wybranej grupy odbiorców.
dostateczny (dst; 3,0): dostateczna wiedza w zakresie promocji usług turystycznych; dostateczny projekt oferty turystycznej dla wybranej grupy odbiorców.
niedostateczny (ndst; 2,0): niedostateczna wiedza w zakresie promocji usług turystycznych; niedostateczny projekt oferty turystycznej dla wybranej grupy odbiorców.
Literatura
Zalecana literatura:
K. Marzec, Narzędzia Google dla e-commerce, Gliwice 2016.
M. Jaciow, R. Wolny, Polski e-konsument - typologia, zachowania, Gliwice 2011.
J. Wrycza-Bekier, Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu. Wydanie II zaktualizowane i poszerzone (ebook), Gliwice 2013.
G. Armstrong, Ph. Kotler, Marketing. Wprowadzenie, Warszawa 2016.
Ph. Kotler, H. Kartajaya, I. Setiawan, Marketing 3.0, przeł. D. Gasper, MT Biznes 2016.
Marketing. Kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania, oprac. zbiorowe, PWE Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne 2011.
R. Nowacki, Reklama. Podręcznik, Difin 2006.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: