Praktyki zawodowe specjalizacji kulturowej i turystycznej 03-PKTKT-22SDL
Treści programowe dla przedmiotu:
- znajomość kalendarza imprez turystyczno-kulturowych i organizacja imprez przewidzianych kalendarzem,
- zasady obsługi klientów w placówkach turystyczno-kulturowych (takich jak biuro podróży, centrum informacji turystycznej, muzeum, teatr, media),
- redakcja dokumentów (np. umowy dotyczącej indywidualnych lub zbiorowych wyjazdów turystycznych, programu wycieczek turystyczno-kulturowych, opisu wydarzeń o charakterze kulturowym),
- zasady BHP w turystyce i kulturze,
- zasady pracy zespołowej i samodzielnej realizacji działań określonych charakterem placówki będącej miejscem praktyk; zasady funkcjonowania placówek turystyczno-kulturowych.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka:
- zna zasady funkcjonowania instytucji związanych z turystyką i kulturą,
- potrafi wynajdywać, analizować, ewaluować, selekcjonować i użytkować informacje dotyczące kultury, życia społecznego i politycznego państw słowiańskich z wykorzystaniem źródeł teoretycznych i materiałowych,
- potrafi formułować i wyrażać własne opinie na temat ważnych dla kraju specjalności wydarzeń kulturalnych i społeczno-politycznych,
- posiada umiejętność zastosowania zdobytej wiedzy w pracy zawodowej (przede wszystkim w ośrodkach kultury, ośrodkach informacji turystycznej, w szkołach językowych, wydawnictwach, placówkach dyplomatycznych i w mediach),
- potrafi nawiązać kontakty interpersonalne z przedstawicielami rożnych kultur i tradycji. Jest otwarty na wymianę informacji i doświadczeń,
- potrafi pracować w zespole i umie dzięki pracy zespołowej zrealizować powierzone mu zadania,
- uczestniczy w życiu kulturalnym społeczności lokalnej i jest zorientowany na popularyzację wiedzy o krajach i językach słowiańskich.
Kryteria oceniania
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0) – spełnienie wszystkich kryteriów w stopniu bardzo dobrym; uzyskanie bardzo dobrej oceny od opiekuna praktyk w zakładzie pracy; przedłożenie akademickiemu opiekunowi praktyk pełnej i wyczerpującej dokumentacji praktyk; w trakcie rozmowy z akademickim opiekunek praktyk wyczerpujące opisanie wykonywanych podczas praktyk zadań oraz bardzo dobra orientacja w specyfice funkcjonowania instytucji.
dobry plus (db plus, 4,5) – spełnienie nie wszystkich kryteriów w stopniu bardzo dobrym; uzyskanie oceny dobrej plus od opiekuna praktyk w zakładzie pracy; przedłożenie akademickiemu opiekunowi wymagającej drobnych uzupełnień dokumentacji praktyk; w trakcie rozmowy z akademickim opiekunem praktyk opisanie wykonywanych podczas praktyk zadań oraz dobra orientacja w specyfice funkcjonowania instytucji.
dobry (db; 4,0) – spełnienie wszystkich kryteriów w stopniu dobrym; uzyskanie oceny dobrej od opiekuna praktyk w zakładzie pracy; przedłożenie akademickiemu opiekunowi wymagającej drobnych uzupełnień dokumentacji praktyk; w trakcie rozmowy z akademickim opiekunem praktyk opisanie wykonywanych podczas praktyk zadań oraz dobra orientacja w specyfice funkcjonowania instytucji.
dostateczny plus (dst plus; 3,5) – spełnienie nie wszystkich kryteriów w stopniu dobrym; uzyskanie oceny dostatecznej plus od opiekuna praktyk w zakładzie pracy; przedłożenie akademickiemu opiekunowi wymagającej uzupełnień dokumentacji praktyk; w trakcie rozmowy z akademickim opiekunem praktyk opisanie wykonywanych podczas praktyk zadań oraz dostateczna orientacja w specyfice funkcjonowania instytucji.
dostateczny (dst; 3,0) – spełnienie wszystkich kryteriów w stopniu dostatecznym; uzyskanie oceny dostatecznej od opiekuna praktyk w zakładzie pracy; przedłożenie akademickiemu opiekunowi wymagającej znacznych uzupełnień dokumentacji praktyk; w trakcie rozmowy z akademickim opiekunem praktyk opisanie wykonywanych podczas praktyk zadań oraz dostateczna orientacja w specyfice funkcjonowania instytucji
niedostateczny (ndst; 2,0) – spełnienie wszystkich kryteriów w stopniu niedostatecznym; uzyskanie oceny niedostatecznej od opiekuna praktyk w zakładzie pracy; przedłożenie akademickiemu opiekunowi rażąco niekompletnej dokumentacji praktyk (lub jej brak); w trakcie rozmowy z akademickim opiekunem praktyk niedostateczne opisanie wykonywanych podczas praktyk zadań oraz brak orientacji w specyfice funkcjonowania instytucji.
Kryteria oceniania:
Na podstawie Zaświadczenie odbycia praktyki – karta oceny praktyki wystawiona przez opiekuna praktyki z ramienia instytucji, Dziennika praktyki zawodowej oraz rozmowy z akademickim opiekunem praktyki w celu potwierdzenia założonych dla praktyki efektów kształcenia.
Ocenie podlega:
- stopień opanowania wiedzy o funkcjonowaniu, zadaniach i celach działania instytucji / firmy, w której odbywał praktykę,
- umiejętność wykorzystania i zastosowania zdobytej wiedzy w praktyce,
- odpowiedzialne przygotowanie się do swojej pracy, projektowanie i wykonywanie działań w sposób sumienny i rzetelny,
- umiejętność wyszukiwania i gromadzenia informacji z wykorzystaniem różnych źródeł (drukowanych i elektronicznych), analizowanie, ocenianie i selekcjonowanie zdobytego materiału,
- stopień aktywności w samodzielnym podejmowaniu typowych działań profesjonalnych,
- umiejętność przyjmowania i wyznaczania zadań,
- umiejętność pracy i współdziałania w grupie, przyjmowania w niej różnych ról.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: