Warsztaty i praktyki studenckie w prestiżowych placówkach kulturalnych w Polsce i za granicą - spec. animacja kultury 03-PKTAK-31PDL
Treści programowe dla przedmiotu:
- funkcjonowanie placówek (organizacji, firm) kultury w świetle przepisów prawa,
- cele działalności placówek kultury,
- projektowanie i planowanie wydarzeń kulturalnych (specyfika odbiorców, metody pracy, zakładane cele),
- promocja wydarzeń kulturalnych,
- przeprowadzenie wydarzeń kulturalnych,
- odsumowanie i ocena wydarzeń kulturalnych.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2019/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka:
- zna całokształt funkcjonowania wybranej placówki kultury, jej strukturę organizacyjną, ogólne plany działalności oraz sposoby ich realizacji, formy działań z rozmaitymi grupami odbiorców,
- zna usytuowanie danej placówki (lub organizacji czy firmy) w otoczeniu społecznym (inne placówki, samorząd lokalny itd.),
- potrafi pracować w zespole, wykonywać polecenia przełożonych i wykazywać własną inicjatywę,
- zna treść podstawowych przepisów dotyczących funkcjonowania placówek kultury i organizacji wydarzeń kulturalnych,
- potrafi dostosować planowane działania do etapu rozwoju intelektualnego i emocjonalnego odbiorców kultury,
- umie właściwie zaplanować wydarzenie kulturalne (od strony organizacyjnej, finansowej, promocyjnej, sprawozdawczej),
- potrafi przeanalizować efekt dokonanych działań, przeprowadzić rozbiór własnej pracy,
- posiada umiejętność komunikowania się z instytucjami i osobami wspierającymi animację kultury.
Kryteria oceniania
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0): Dziennik i rozmowa pozwalają stwierdzić, że: student dokładnie zna całokształt funkcjonowania wybranej placówki kultury, jej strukturę organizacyjną, ogólne plany działalności oraz sposoby ich realizacji, formy działań z rozmaitymi grupami odbiorców. Zna usytuowanie danej placówki (lub organizacji czy firmy) w otoczeniu społecznym (inne placówki, samorząd lokalny itd.). Zna treść podstawowych przepisów dotyczących funkcjonowania placówek kultury i organizacji wydarzeń kulturalnych. Potrafi pracować w zespole, wykonywać polecenia przełożonych i wykazywać własną inicjatywę. Potrafi przeanalizować efekt przeprowadzonych działań, przeprowadzić rozbiór własnej pracy. Posiada umiejętność komunikowania się z instytucjami i osobami wspierającymi animację kultury.
dobry plus (+db; 4,5): jak wyżej, z nieznacznymi niedociągnięciami.
dobry (db; 4,0): jak wyżej, z drobnymi lukami (na przykład dotyczących przepisów prawnych).
dostateczny plus (+dst; 3,5): zawartość dziennika i rozmowa potwierdzają zadawalające opanowania wyżej wymienionych wiadomości i umiejętności.
dostateczny (dst; 3,0): jak wyżej, z niedostatkami, które jednak nie świadczą o nieopanowaniu umiejętności organizacji wydarzeń kulturalnych.
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadawalająca, student nie spełnia kryteriów oceny dostatecznej.
Kryteria oceniania:
- ocena wystawiona przez zakładowego opiekuna praktyki,
- ocena dziennika praktyk i rozmowa przeprowadzona przez opiekuna praktyk w ramach specjalności animacja kultury.
Opiekun praktyk bierze pod uwagę ocenę wystawioną przez zakładowego opiekuna praktyk, jednak weryfikuje ją na podstawie dziennika praktyk i rozmowy ze studentem.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: