Instrumentarium analizy filmowej: Podstawowe instrumentarium analizy filmowej 03-PIA-11FKMDM
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
zdefiniować podstawowe pojęcia z dziedziny inscenizacji filmowej w zakresie kadru i ujęcia
identyfikować różne aspekty inscenizacji dzieła filmowego i powiązania między nimi
korzystać z bazy terminologicznej budowanej podczas zajęć
przeprowadzić w oparciu o zdobytą wiedzę podstawową analizę inscenizacji dowolnego filmu lub jego fragmentu
skonstruować w języku polskim i w konkretnej sytuacji komunikacyjnej typową wypowiedź pisemną lub multimedialną oraz przygotować i zaprezentować wystąpienie ustne dotyczące inscenizacji filmowej w zakresie kadru i ujęcia
formułować ogólne wnioski dotyczące tematyki poszczególnych zajęć.
identyfikować, gromadzić i wykorzystywać materiały potrzebne do przygotowania do zajęć oraz do przygotowania pracy zaliczeniowej
pracować w zespole, wykonując zadania określone przez prowadzącego
Kryteria oceniania
Możliwe dwie nieobecności.
Aktywność na zajęciach.
Kolokwium pisemne w trakcie zajęć.
Zaliczenie ustne: analiza wybranej sceny i odtworzenie wiedzy teoretycznej z zajęć.
Na ocenę niedostateczną: Student nie umie zaprezentować podstawowej wiedzy z dziedziny inscenizacji filmowej w przedstawianych podczas zajęć aspektach i nie potrafi dokonać na poziomie podstawowym analizy fragmentu filmowego.
Na ocenę dostateczną: Student poprawnie prezentuje wiedzę z dziedziny inscenizacji filmowej w przedstawianych podczas zajęć aspektach i dokonuje analizy fragmentu filmowego na poziomie podstawowym.
Na ocenę dobrą: Student prezentuje dogłębną wiedzę z dziedziny inscenizacji filmowej w przedstawianych podczas zajęć aspektach, potrafi na jej podstawie zweryfikować i zinterpretować pojedyncze problemy oraz porównać konkretne zjawiska z zakresu estetyki kina oraz dokonuje analizy fragmentu filmowego na dobrym poziomie.
Na ocenę bardzo dobrą: Student prezentuje dogłębną wiedzę z dziedziny inscenizacji filmowej w przedstawianych podczas zajęć aspektach, potrafi na jej podstawie zweryfikować i zinterpretować pojedyncze problemy oraz porównać konkretne zjawiska z zakresu inscenizacji filmowej. Wprowadza też do swojej wypowiedzi elementy samodzielnej refleksji, wynikającej z wyczerpującej analizy materiału audiowizualnego, bądź rozpatrywania poszczególnych zagadnień w wymiarze teoretycznym.
W sytuacji, gdy ocena waha się między dostateczną a dobrą, prowadzący może postawić ocenę dostateczną plus.
W sytuacji, gdy ocena waha się między dobrą a bardzo dobrą, prowadzący może postawić ocenę dobrą plus.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
Daniel Arijon Gramatyka języka filmowego, tłum. Feliks Forbert-Kaniewski, Warszawa 2008
David Bordwell, Kristin Thompson, Film art. Sztuka filmowa. Wprowadzenie, Warszawa 2010.
Jacques Aumont, Michel Marie, Analiza filmu, tłum. Maria Zawadzka, Warszawa 2011.
Marek Hendrykowski, Słownik terminów filmowych, Poznań 1994.
Steven Katz Reżyseria Filmowa: Ujęcie po ujęciu, tłum. Marcin Szczerbiec, Warszawa 2007
Witold Szymczyk, Inscenizacja filmowa. Podręcznik reżyserii, część 1 i 2, Łódź 2015.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: