Praktyki nauczycielskie. Hospitacje 03-PH-12JPO
zawartość merytoryczna dostępnych podręczników i pomocy naukowych na wszystkich poziomach nauczania
metody i techniki uczenia języka polskiego jako obcego stosowane w zależności od stopnia zaawansowania uczących się i ich potrzeb
planowanie toku dydaktycznego w nauczaniu języka polskiego jako obcego
kierowanie grupą ludzi pochodzących z różnych krajów, kręgów kulturowych i systemów politycznych
techniki sprawdzania stopnia opanowania umiejętności językowych uczących się
samodzielne projektowanie różnorodnych ćwiczeń
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
słuchacz potrafi:
właściwie ocenić pod względem znajomości języka poziom hospitowanych grup
krytycznie ocenić i omówić obejrzane w czasie hospitacji lekcje, a także zaproponować własne pomysły zmian w prowadzeniu tych lekcji
nawiązać dobry kontakt z grupą cudzoziemców zróżnicowaną pod względem kulturowym i językowym
właściwie, z uwzględnieniem potrzeb uczących się polskiego jako obcego i ich poziomu znajomości języka polskiego, dobierać materiały dydaktyczne służące do przygotowania prowadzonych samodzielnie lekcji
Samodzielnie rozwiązywać indywidualne problemy językowe, ale i kulturowe uczących się jpjo
Kryteria oceniania
wartość merytoryczna samodzielnie przygotowanych lekcji
Literatura
A. Seretny, E. Lipińska, ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego. Kraków 2005.
I. Janowska, Planowanie lekcji języka polskiego jako obcego. Podręcznik i poradnik dla nauczycieli języków obcych. Kraków 2010.
I. Janowska, Podejście zadaniowe do nauczania i uczenia języków obcych. Kraków 2011.
Z zagadnień dydaktyki języka polskiego jako obcego. Pod red. E. Lipińskiej i A. Seretny. Kraków 2006.
- wszystkie dostępne na rynku podręczniki i zbiory ćwiczeń do nauczania języka polskiego jako obcego
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: