Przedsiębiorczość akademicka 03-PA-32BDL
Treści programowe dla przedmiotu:
- osobowość lidera firmy a prowadzenia działalności gospodarczej,
- podstawowe zagadnienia związane z rozpoczynaniem działalności gospodarczej; koncepcja przedsiębiorstwa, zespół założycielski, kadra, struktura organizacyjna,
- źródła finansowania biznesu; biznesplan,
- uruchomienie firmy i pozyskiwania klientów,
- możliwości zaistnienia na rynku z wykorzystaniem potencjału internetu, w tym sfery społecznościowej,
- przedsiębiorczość międzynarodowa; zaproszeni goście (absolwenci i interesariusze Instytutu Filologii Słowiańskiej).
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Zalecana literatura:
Cieślik P., Przedsiębiorczość dla ambitnych. Jak uruchomić własny biznes, Warszawa, 2006.
Guliński J., Zasiadły K. (red.), Inkubator przedsiębiorczości akademickiej. Podręcznik dla organizatorów i pracowników, Poznań 2005.
Guliński J., Zasiadły K. (red.), Innowacyjna przedsiębiorczość akademicka – światowe doświadczenia, Warszawa 2005.
Lewandowska L., Rozwój firmy. Koncepcje zarządzania i finansowania, Gdańsk 2001.
Philip Kotler, Kevin Lane Keller, Marketing, Poznań 2018.
Przedsiębiorczość akademicka w Polsce, Polskie Forum Strategii Lizbońskiej, Gdańsk 2006.
Przedsiębiorczość i zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem, pod red. J. Targalskiego, Warszawa 2014.
Tamowicz P., Przedsiębiorczość akademicka. Spółki spin-off w Polsce, Warszawa 2006.
Zboralski M., Nazwy firm i produktów, Warszawa 2001.
Kryteria oceniania
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza (95–100%).
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza (90–95%).
dobry (db; 4,0): dobra wiedza (80–90%).
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, ale ze znacznymi niedociągnięciami (70–80%).
dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, ale z licznymi błędami (60–70%).
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza (poniżej 60%).
Literatura
Zalecana literatura:
Cieślik P., Przedsiębiorczość dla ambitnych. Jak uruchomić własny biznes, Warszawa, 2006.
Guliński J., Zasiadły K. (red.), Inkubator przedsiębiorczości akademickiej. Podręcznik dla organizatorów i pracowników, Poznań 2005.
Guliński J., Zasiadły K. (red.), Innowacyjna przedsiębiorczość akademicka – światowe doświadczenia, Warszawa 2005.
Lewandowska L., Rozwój firmy. Koncepcje zarządzania i finansowania, Gdańsk 2001.
Philip Kotler, Kevin Lane Keller, Marketing, Poznań 2018.
Przedsiębiorczość akademicka w Polsce, Polskie Forum Strategii Lizbońskiej, Gdańsk 2006.
Przedsiębiorczość i zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem, pod red. J. Targalskiego, Warszawa 2014.
Tamowicz P., Przedsiębiorczość akademicka. Spółki spin-off w Polsce, Warszawa 2006.
Zboralski M., Nazwy firm i produktów, Warszawa 2001.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: