Obsługa ruchu turystycznego - spec. turystyka kulturowa Śródziemnomorza 03-OR-21SMDL-E
Treści programowe dla przedmiotu:
- najważniejsze definicje w turystyce,
- profil pracownika branży turystycznej,
- typy klientów w turystyce,
- baza noclegowa w turystyce,
- gastronomia w turystyce,
- transport w turystyce,
- obsługa grupy turystycznej.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka:
- zna definicje związane z branżą turystyczną,
- potrafi scharakteryzować profil pracownika branży turystycznej,
- potrafi omówić typy klientów i zna sposoby postępowania z nimi,
- potrafi wymienić podstawowe typy bazy noclegowej w turystyce,
- zna zasady funkcjonowania gastronomii oraz jak powinna wyglądać współpraca pracownika branży turystycznej z branżą gastronomiczną,
- potrafi wykorzystywać w praktyce posiadaną wiedzę dotyczącą rodzajów oraz roli transportu w turystyce,
- potrafi scharakteryzować strukturę i zakres działania biur podróży.
Kryteria oceniania
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0): bardzo dobra znajomość terminologii z zakresu obsługi ruchu turystycznego; doskonała znajomość sposobów obsługi ruchu turystycznego.
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra znajomość terminologii z zakresu obsługi ruchu turystycznego; dobra znajomość sposobów obsługi ruchu turystycznego.
dobry (db; 4,0): dobra znajomość terminologii z zakresu obsługi ruchu turystycznego; dobra znajomość sposobów obsługi ruchu turystycznego.
dostateczny plus (+dst; 3,5): dobra znajomość terminologii z zakresu obsługi ruchu turystycznego; dostateczna znajomość sposobów obsługi ruchu turystycznego.
dostateczny (dst; 3,0): dostateczna znajomość terminologii z zakresu obsługi ruchu turystycznego; dostateczna znajomość sposobów obsługi ruchu turystycznego.
niedostateczny (ndst; 2,0): niedostateczna znajomość terminologii z zakresu obsługi ruchu turystycznego; niedostateczna znajomość sposobów obsługi ruchu turystycznego.
Kryteria oceniania:
- obecność,
- aktywność w trakcie zajęć.
Przykładowe prace: przygotowanie wypowiedzi – zebranie informacji.
Literatura
Zalecana literatura:
red. Gołembski G., Kompendium wiedzy o turystyce, Warszawa 2005.
red. Kruczek Z., Kompendium pilota wycieczek, Kraków 2005.
red. Gołembski G., Vademecum pilota grup turystycznych, Poznań 2004.
Szczegółową listę lektur podaje prowadzący zajęcia.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: