Obsługa ruchu turystycznego - spec. turystyka kulturowa Śródziemnomorza 03-OR-21SMDL
Treści programowe dla przedmiotu:
- najważniejsze definicje w turystyce,
- przygotowywanie prezentacji multimedialnych i ofert turystycznych,
- typy klientów w turystyce,
- baza noclegowa w turystyce,
- gastronomia w turystyce,
- transport w turystyce,
- obsługa grupy turystycznej,
- struktura i zakres działania biur podróży.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2019/SZ: | W cyklu 2023/SZ: | W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka:
- zna podstawowe definicje związane z branżą turystyczną,
- zna na poziomie zaawansowanym atrakcje turystyczne Śródziemnomorza oraz kategorie i procesy związane z turystyką kulturową,
- potrafi scharakteryzować profil pracownika branży turystycznej,
- potrafi postępować z różnymi typami klientów w biurach podróży,
- posiada kompetencje by współpracować z bazą noclegową i z branżą gastronomiczną; w turystyce,
- wie jak współpracować z transportem w turystyce,
- potrafi scharakteryzować strukturę i zakres działania biur podróży.
Kryteria oceniania
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0): doskonała umiejętność obsługi grup turystycznych: bardzo dobra umiejętność postępowania w sytuacjach awaryjnych.
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra umiejętność obsługi grup turystycznych: dobra umiejętność postępowania w sytuacjach awaryjnych.
dobry (db; 4,0): dobra umiejętność obsługi grup turystycznych: dobra umiejętność postępowania w sytuacjach awaryjnych.
dostateczny plus (+dst; 3,5): dobra umiejętność obsługi grup turystycznych: podstawowa umiejętność postępowania w sytuacjach awaryjnych.
dostateczny (dst; 3,0): podstawowa umiejętność obsługi grup turystycznych: podstawowa umiejętność postępowania w sytuacjach awaryjnych.
niedostateczny (ndst; 2,0): brak umiejętności obsługi grup turystycznych: brak umiejętności postępowania w sytuacjach awaryjnych.
Kryteria oceniania:
- obecność i aktywność w trakcie zajęć,
- zaliczenie wszystkich prac realizowanych podczas zajęć,
- aktywny udział w wyjeździe szkoleniowym.
Przykładowe prace:
- przygotowanie wypowiedzi – zebranie informacji,
- przygotowanie prezentacji multimedialnej,
- wystąpienie w oparciu o przygotowana prezentację multimedialną.
Literatura
Zalecana literatura:
red. Gołembski G., Kompendium wiedzy o turystyce, Warszawa 2005.
red. Kruczek Z., Kompendium pilota wycieczek, Kraków 2005.
red. Gołembski G., Vademecum pilota grup turystycznych, Poznań 2004,
Szczegółową listę lektur podaje prowadzący zajęcia.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: