Narzędzia promocji literatury - spec. kuratorstwo literatury 03-NPL-22PDM
Treści programowe dla przedmiotu:
- promowanie literatury – wybrane problemy teoretyczne,
- semiotyka przekazów medialnych,
- tradycyjne formy przekazu promocyjnego: plakat reklamowy, program wydarzenia, ulotka,
- podstawowe informacje o copywritingu,
- elektroniczne formy przekazu promocyjnego (1): post w mediach społecznościowych,
- elektroniczne formy przekazu promocyjnego (2): film promocyjny w serwisie wideo – animacja,
- elektroniczne formy przekazu promocyjnego (3): film promocyjny w serwisie wideo – nagranie.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka potrafi:
- stworzyć materiał promujący określone wydarzenie kulturalne,
- określić, jakie funkcje pełnią wybrane elementy semiotyczne w przekazie reklamowym,
- nazwać i zastosować w praktyce wybrane narzędzia marketingowe,
- wybrać medium/media, które będą najbardziej efektywne dla założonej strategii promocyjnej,
- stworzyć własne oryginalne dzieło, wykorzystując elementy dzieł cudzych z poszanowaniem wszelkich praw autorskich,
- dokonać ewaluacji efektów pracy własnej oraz innych osób uczestniczących w warsztatach.
Kryteria oceniania
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0): bardzo dobra znajomość zagadnień marketingu i zjawisk z nim powiązanych – np. tematu mediów społecznościowych; swobodne stosowanie narzędzi semiotycznych do analiz materiałów promocyjnych; umiejętność obsługi wskazanych/wybranych programów komputerowych i sprzętu potrzebnego do wykonania materiału promocyjnego; stworzenie spójnej koncepcji materiału promocyjnego uwzględniającego różne narzędzia marketingowe; bardzo dobre wykonanie dzieł w ramach projektów zaliczeniowych; dotrzymanie warunków zaliczenia.
dobry plus (+db; 4,5): jak wyżej, z dopuszczalnymi nieznacznymi brakami w zakresie stosowania narzędzi semiotycznych do analiz materiałów promocyjnych; bardzo dobre wykonanie dzieł w ramach projektów zaliczeniowych; dotrzymanie warunków zaliczenia.
dobry (db; 4,0): dobra znajomość zagadnień marketingu i zjawisk z nim powiązanych; poprawne stosowanie narzędzi semiotycznych do analiz materiałów promocyjnych; umiejętność obsługi wskazanych/wybranych programów komputerowych; dopuszczalne uchybienia w spójności koncepcji materiału promocyjnego uwzględniającego różne narzędzia marketingowe; dobre wykonanie dzieł w ramach projektów zaliczeniowych; dotrzymanie warunków zaliczenia.
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca znajomość zagadnień marketingu i zjawisk z nim powiązanych; uchybienia w poprawnym stosowaniu narzędzi semiotycznych do analiz materiałów promocyjnych; umiejętność obsługi wybranych programów komputerowych; uchybienia w spójności koncepcji materiału promocyjnego; wykonanie dzieł w ramach projektów zaliczeniowych; dotrzymanie warunków zaliczenia.
dostateczny (dst; 3,0): jak wyżej, z dopuszczalnymi większymi brakami w zakresie znajomości zagadnień marketingu; uchybienia w poprawnym stosowaniu narzędzi semiotycznych do analiz materiałów promocyjnych; nikła umiejętność obsługi wskazanych programów komputerowych; wykonanie przynajmniej jednego dzieła w ramach projektów zaliczeniowych; dotrzymanie warunków zaliczenia.
niedostateczny (ndst; 2,0): nieznajomość zagadnień marketingu i zjawisk z nim powiązanych; błędne stosowanie narzędzi semiotycznych do analiz materiałów promocyjnych; niezadowalająca umiejętność obsługi wskazanych/wybranych programów komputerowych i nieumiejętność obsługi sprzętu potrzebnego do wykonania materiału promocyjnego; stworzenie niespójnej koncepcji materiału promocyjnego uwzględniającego różne narzędzia marketingowe bądź jego nieprzygotowanie; niepoprawne wykonanie dzieł w ramach projektów zaliczeniowych; niedotrzymanie warunków zaliczenia.
Kryteria oceniania:
- obecność i aktywne uczestnictwo w zajęciach,
- opracowanie koncepcji materiału promującego określone wydarzenie kulturalne,
- wykonanie stworzyć własnego oryginalnego dzieła z wykorzystaniem narzędzi marketingowych.
Literatura
Zalecana literatura:
M. Dutko, Copywriting internetowy, Warszawa 2010.
M. Jaworowicz, Copywriting w zintegrowanej komunikacji marketingowej, Warszawa 2015.
D. Jędrzejewska, R. Niemczyk, Copywriting. Jak sprzedawać słowem. Poznaj sekrety skutecznego copywritingu. Niech słowo pracuje (i zarabia) na ciebie!, Warszawa 2013.
A. Jupowicz-Ginalska, Marketing medialny, Warszawa 2010.
M. Rusek, Marketing w 3 tygodnie. 21 kluczowych zasad marketingu, Wrocław 2016.
M. Żukowski, Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw, Gliwice 2018.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: