Narzędzia promowania literatury - spec. kuratorstwo literatury 03-NPL-11PDM
Warsztat uczący praktycznego wykorzystania wiedzy o promocji, reklamie i copywritingu. Podczas ćwiczeń z użyciem programów graficznych, banków fotografii oraz edytorów wideo studenci sprawdzą i udoskonalą swoje umiejętności medialne. Tworzony przez nich komunikat promocyjny będzie ściśle określony: ma służyć informowaniu oraz atrakcyjnemu przedstawieniu wydarzeń kulturalnych i literackich. Dla osiągnięcia atrakcyjności przekazu studenci będą musieli dostosować formy medialne do odpowiednich grup odbiorców, określić strategię promocyjną, zaplanować pod kątem językowym i graficznym poszczególne elementy kampanii informacyjnej bądź reklamowej (ulotki, plakaty, programy, prezentacje, itd.). Przygotowywane w czasie zajęć materiały będą poddawane ocenie całej grupy (studenci staną się zatem twórcami-odbiorcami komunikatu promocyjnego). Wspólnie ocenimy funkcjonalność zastosowanych elementów graficznych (dobór fotografii, układ elementów, tło, krój czcionki, ozdobniki), siłę promocyjnego sloganu oraz warstwę językową (zwięzłość, jasność, komunikatywność). Najlepsze projekty będą mogły zostać wykorzystane w rzeczywistej kampanii informacyjnej dotyczącej wydarzeń literackich.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu student potrafi:
- stworzyć materiał promujący określone wydarzenie kulturalne
- określić, jakie funkcje pełnią wybrane elementy semiotyczne w przekazie reklamowym
- nazwać i zastosować w praktyce wybrane narzędzia marketingowe
- wybrać medium/media, które będą najbardziej efektywne dla założonej strategii promocyjnej
- stworzyć własne oryginalne dzieło, wykorzystując elementy dzieł cudzych z poszanowaniem wszelkich praw autorskich
- dokonać ewaluacji efektów pracy własnej oraz innych osób uczestniczących w warsztatach
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia: obecność i aktywne uczestnictwo w zajęciach; opracowanie koncepcji materiału promującego określone wydarzenie kulturalne; wykonanie własnego oryginalnego dzieła z wykorzystaniem narzędzi marketingowych.
Skala ocen:
5,0 – bardzo dobra znajomość zagadnień marketingu i zjawisk z nim powiązanych – np. tematu mediów społecznościowych; swobodne stosowanie narzędzi semiotycznych do analiz materiałów promocyjnych; umiejętność obsługi wskazanych/wybranych programów komputerowych i sprzętu potrzebnego do wykonania materiału promocyjnego; stworzenie spójnej koncepcji materiału promocyjnego uwzględniającego różne narzędzia marketingowe; bardzo dobre wykonanie dzieł w ramach projektów zaliczeniowych; dotrzymanie warunków zaliczenia.
4,5 – jak wyżej, z dopuszczalnymi nieznacznymi brakami w zakresie stosowania narzędzi semiotycznych do analiz materiałów promocyjnych; bardzo dobre wykonanie dzieł w ramach projektów zaliczeniowych; dotrzymanie warunków zaliczenia.
4,0 – dobra znajomość zagadnień marketingu i zjawisk z nim powiązanych; poprawne stosowanie narzędzi semiotycznych do analiz materiałów promocyjnych; umiejętność obsługi wskazanych/wybranych programów komputerowych; dopuszczalne uchybienia w spójności koncepcji materiału promocyjnego uwzględniającego różne narzędzia marketingowe; dobre wykonanie dzieł w ramach projektów zaliczeniowych; dotrzymanie warunków zaliczenia.
3,5 – zadowalająca znajomość zagadnień marketingu i zjawisk z nim powiązanych; uchybienia w poprawnym stosowaniu narzędzi semiotycznych do analiz materiałów promocyjnych; umiejętność obsługi wybranych programów komputerowych; uchybienia w spójności koncepcji materiału promocyjnego; wykonanie dzieł w ramach projektów zaliczeniowych; dotrzymanie warunków zaliczenia.
3,0 – jak wyżej, z dopuszczalnymi większymi brakami w zakresie znajomości zagadnień marketingu; uchybienia w poprawnym stosowaniu narzędzi semiotycznych do analiz materiałów promocyjnych; nikła umiejętność obsługi wskazanych programów komputerowych; wykonanie przynajmniej jednego dzieła w ramach projektów zaliczeniowych; dotrzymanie warunków zaliczenia.
2,0 – nieznajomość zagadnień marketingu i zjawisk z nim powiązanych; błędne stosowanie narzędzi semiotycznych do analiz materiałów promocyjnych; niezadowalająca umiejętność obsługi wskazanych/wybranych programów komputerowych i nieumiejętność obsługi sprzętu potrzebnego do wykonania materiału promocyjnego; stworzenie niespójnej koncepcji materiału promocyjnego uwzględniającego różne narzędzia marketingowe bądź jego nieprzygotowanie; niepoprawne wykonanie dzieł w ramach projektów zaliczeniowych; niedotrzymanie warunków zaliczenia
Praktyki zawodowe
- nie
Literatura
M. Dutko, Copywriting internetowy, Warszawa 2010.
M. Jaworowicz, Copywriting w zintegrowanej komunikacji marketingowej, Warszawa 2015.
D. Jędrzejewska, R. Niemczyk, Copywriting. Jak sprzedawać słowem. Poznaj sekrety skutecznego copywritingu. Niech słowo pracuje (i zarabia) na ciebie!, Warszawa 2013.
A. Jupowicz-Ginalska, Marketing medialny, Warszawa 2010.
M. Rusek, Marketing w 3 tygodnie. 21 kluczowych zasad marketingu, Wrocław 2016.
M. Żukowski, Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw, Gliwice 2018.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: