Negocjacje - spec. dziennikarstwo i public relations 03-N-21PDM
Treści programowe dla przedmiotu:
- konflikt – podstawowe zagadnienia (definicja, postrzeganie konfliktów, poziomy konfliktów, rodzaje),
- modele rozwiązywania i rozstrzygania sporów,
- teoria, strategie, taktyki i etapy negocjacji, pojęcia negocjacyjne (kwestie, pozycje, interesy, BATNA),
- podstawowe kompetencje psychologiczne negocjatora (autodiagnoza , komunikacja interpersonalna , asertywność),
- trening negocjacji.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka:
- zreferować podstawowe zagadnienia z zakresu wiedzy na temat dynamiki konfliktów i ich rozwiązywania - negocjacji,
- zanalizować i zdiagnozować sytuację konfliktową i wskazać metody zapobiegania i minimalizowania ryzyka wystąpienia konfliktów w komunikacji interpersonalnej i grupowej,
- zastosować określone strategie negocjacyjne dla osiągnięcia zamierzonego celu w negocjacjach.
Kryteria oceniania
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0): systematyczne przygotowanie do zajęć, duża aktywność w takcie zajęć, zaangażowanie w dyskusję, bardzo dobra znajomość podstawowych zagadnień z zakresu dynamiki konfliktów i ich rozwiązywania – negocjacji i mediacji, doskonała umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce (w case study).
dobry plus (+db; 4,5): jak wyżej, z nieznacznymi niedociągnięciami na przykład w zakresie aktywności na zajęciach albo umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce (w case study).
dobry (db; 4,0): systematyczne przygotowanie do zajęć, aktywność w trakcie zajęć, dobra znajomość podstawowych zagadnień z zakresu dynamiki konfliktów i ich rozwiązywania – negocjacji i mediacji, dobra umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce (w case study).
dostateczny plus (+dst; 3,5): przygotowanie do zajęć, zadowalająca znajomość podstawowych zagadnień z zakresu dynamiki konfliktów i ich rozwiązywania – negocjacji i mediacji, zadowalająca umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce (w case study).
dostateczny (dst; 3,0): przygotowanie do zajęć, słaba znajomość podstawowych zagadnień z zakresu dynamiki konfliktów i ich rozwiązywania – negocjacji i mediacji, niewielka umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce (w case study).
niedostateczny (ndst; 2,0): nieprzygotowanie do zajęć, nieznajomość podstawowych zagadnień z zakresu dynamiki konfliktów i ich rozwiązywania – negocjacji i mediacji, brak umiejętności wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce (w case study).
Kryteria oceniania:
- aktywność w trakcie zajęć (udział w dyskusji, w pracy indywidualnej i zespołowej),
- umiejętność zaprezentowania na kolokwium wiedzy nabytej w ramach przedmiotu oraz poziom tej wiedzy,
- umiejętność zastosowania w case study wiedzy i umiejętności nabytych w trakcie zajęć,
- obecność na zajęciach.
Literatura
Zalecana literatura:
K. Bargiel-Matusiewicz, Negocjacje i mediacje. Warszawa 2007.
D. Dana, Rozwiązywanie konfliktów. Warszawa 1993.
R. Fisher, W. Ury, B. Patron, Dochodząc do tak. Negocjowanie bez poddawania się. Warszawa 1997.
R. Fisher, S. Brown, NIEtoksyczne negocjacje. Gliwice 2010.
Z. Necki, Negocjacje w biznesie. Warszawa 1995.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: