Instrumentarium analizy filmowej: Od montażu do narracji 03-MN-21FKMDM
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student potrafi:
zdefiniować podstawowe pojęcia z dziedziny inscenizacji filmowej w zakresie montażu, narracji, dźwięku i bohatera
identyfikować różne aspekty inscenizacji dzieła filmowego i powiązania między nimi
korzystać z bazy terminologicznej budowanej podczas zajęć
przeprowadzić w oparciu o zdobytą wiedzę podstawową analizę inscenizacji dowolnego filmu lub jego fragmentu
skonstruować w języku polskim i w konkretnej sytuacji komunikacyjnej typową wypowiedź pisemną lub multimedialną oraz przygotować i zaprezentować wystąpienie ustne dotyczące inscenizacji filmowej
formułować ogólne wnioski dotyczące tematyki poszczególnych zajęć.
identyfikować, gromadzić i wykorzystywać materiały potrzebne do przygotowania do zajęć oraz do przygotowania zaliczenia
pracować w zespole, wykonując zadania określone przez prowadzącego
Kryteria oceniania
Kolokwium ustne
Test
Prezentacja multimedialna
Na ocenę niedostateczną: Student nie umie zaprezentować podstawowej wiedzy z dziedziny inscenizacji filmowej w przedstawianych podczas zajęć aspektach i nie potrafi dokonać na poziomie podstawowym analizy fragmentu filmowego.
Na ocenę dostateczną: Student poprawnie prezentuje wiedzę z dziedziny inscenizacji filmowej w przedstawianych podczas zajęć aspektach i dokonuje analizy fragmentu filmowego na poziomie podstawowym.
Na ocenę dobrą: Student prezentuje dogłębną wiedzę z dziedziny inscenizacji filmowej w przedstawianych podczas zajęć aspektach, potrafi na jej podstawie zweryfikować i zinterpretować pojedyncze problemy oraz porównać konkretne zjawiska z zakresu estetyki kina oraz dokonuje analizy fragmentu filmowego na dobrym poziomie.
Na ocenę bardzo dobrą: Student prezentuje dogłębną wiedzę z dziedziny inscenizacji filmowej w przedstawianych podczas zajęć aspektach, potrafi na jej podstawie zweryfikować i zinterpretować pojedyncze problemy oraz porównać konkretne zjawiska z zakresu inscenizacji filmowej. Wprowadza też do swojej wypowiedzi elementy samodzielnej refleksji, wynikającej z wyczerpującej analizy materiału audiowizualnego, bądź rozpatrywania poszczególnych zagadnień w wymiarze teoretycznym.
W sytuacji, gdy ocena waha się między dostateczną a dobrą, prowadzący może postawić ocenę dostateczną plus.
Praktyki zawodowe
Nie ma.
Literatura
David Bordwell, Kristin Thompson, Film Art. Sztuka filmowa, Warszawa 2010.
Alicja Helman, A. Pitrus, Podstawy wiedzy o filmie, Kraków 2008.
Alicja Helman, Jacek Ostaszewski, Historia myśli filmowej. Podręcznik, Gdańsk 2009 (wyd 2 2010).
Słownik pojęć filmowych, pod red. Alicji Helman, T 1-10, Wrocław 1991-1998.
Encyklopedia kina, pod red. Tadeusza Lubelskiego, Kraków 2003.
Ewelina Nurczyńska-Fidelska, Piotr Sitarski, Konrad Klejsa, Tomasz Kłys, Kino bez tajemnic, 2009.
Andrzej Werner, To jest kino, Warszawa 1999.
Daniel Arijon, Gramatyka języka filmowego, Warszawa 2007.
Wit Dąbal, Piotr Andrejew, Kompendium terminologii filmowej, Warszawa 2005.
Marek Hendrykowski, Narracja w filmie i ruchomych obrazów, Poznań 2019.
Marek Hendrykowski, Słownik terminów filmowych, Poznań 1994
Marek Hendrykowski, Język ruchomych obrazów, Poznań 1999.
Polsko-angielski słownik filmowy, pod red. Wita Dąbala, Piotra Andrejewa, Warszawa 2007.
Witold Szymczyk, Inscenizacja filmowa. Podręcznik reżyserii, część I i II, Łódź 2015.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: