Marketing w mediach społecznościowych 03-MMS-32GRDL-E
Treści programowe dla przedmiotu:
- główne trendy kształtujące marketing,
- wpływowe subkultury cyfrowe,
- marketing 4.0 w erze cyfrowej,
- najpopularniejsze serwisy społecznościowe (m.in. mikroblogowanie, portale biznesowe itp.),
- główne ścieżki klienta w gospodarce cyfrowej,
- wprowadzenie do SEO,
- podstawy content marketingu wobec game advertising,
- marketing społecznościowy – analiza aktywności producentów i dystrybutorów gier cyfrowych w mediach społecznościowych (zwłaszcza na Facebooku, Twitterze, Instagramie) oraz na platformach dystrybucyjnych i streamingowych,
- wybrane aspekty prawne e-marketingu.
Cele kształcenia
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka:
- potrafi zrozumieć i opisać najważniejsze mechanizmy kształtujące marketing gier w przestrzeni cyfrowej,
- potrafi wskazać czynniki związane ze specyfiką klientów w przestrzeni cyfrowej,
- potrafi zrozumieć, czym jest optymalizacja informacji w wyszukiwarkach internetowych,
- potrafi rozpoznać i scharakteryzować kluczowe serwisy społecznościowe,
- potrafi omówić podstawowe aspekty content marketingu i odnieść je do zagadnień związanych z game advertising,
- potrafi omówić mechanizmy związane z marketingiem gier cyfrowych w mediach społecznościowych,
- potrafi rozpoznać zabronione praktyki marketingowe stosowane w mediach społecznościowych.
Kryteria oceniania
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0): bardzo dobra znajomość specyfiki marketingu społecznościowego (analiza klienta; SEO, content marketing) i zjawisk związanych z gospodarką cyfrową.
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra znajomość specyfiki marketingu społecznościowego (analiza klienta; SEO, content marketing); dobra znajomość zjawisk związanych z gospodarką cyfrową.
dobry (db; 4,0): dobra znajomość specyfiki marketingu społecznościowego (analiza klienta; SEO, content marketing) i zjawisk związanych z gospodarką cyfrową.
dostateczny plus (+dst; 3,5): dobra znajomość specyfiki marketingu społecznościowego (analiza klienta; SEO, content marketing; dostateczna znajomość zjawisk związanych z gospodarką cyfrową.
dostateczny (dst; 3,0): dostateczna znajomość specyfiki marketingu społecznościowego (analiza klienta; SEO, content marketing) i zjawisk związanych z gospodarką cyfrową.
niedostateczny (ndst; 2,0): niedostateczna znajomość specyfiki marketingu społecznościowego (analiza klienta; SEO, content marketing) oraz zjawisk związanych z gospodarką cyfrową.
Warunki zaliczenia zajęć:
Warunkiem zaliczenia wykładu jest przygotowanie projektu, prezentacji multiemdialnej oraz zdanie egzaminu pisemnego.
Literatura
Zalecana literatura:
Literatura obowiązkowa:
Ph. Kotler, H. Kartajaya, I. Setiawan, Marketing 4.0. Era cyfrowa, przeł. D. Gasper, Warszawa 2017.
G. Mazur, E-marketing. Strategia, planowanie, praktyka, Warszawa 2018.
A. Podlaski, Marketing społecznościowy. Tajniki skutecznej promocji w social media, Gliwice 2012.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: