Marketing i zarządzanie projektami 03-MIZ-22MDM
Kurs ma za zadanie dać studentom narzędzia do zarządzania projektem artystycznym. Zajęcia realizowane są w trybie konwersatoryjno-warsztatowym, aby studenci mogli swoją wiedzę przedyskutować i przećwiczyć. Kurs obejmować będzie podstawy wiedzy z zakresu zarządzania projektem (planowanie, harmonogramowanie, budżetowanie, poszukiwanie funduszy, wypełnianie aplikacji grantowych, rozliczanie dotacji), polityki kulturalnej, prawa autorskiego oraz marketingu.
Zagadnienia:
- Modele polityki kulturalnej w Polsce i zagranicą
- Dynamika współczesnego życia kulturalnego w Polsce – analiza przypadków
- Ustawa o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej
- Finansowanie kultury
- Sytuacja instytucji publicznych i organizacji trzeciego sektora
- Nowe rozwiązania systemowe dla zarządzania kulturą w Polsce
- Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych
- Podstawy marketingu
- Plan marketingowy dla projektów artystycznych (ze szczególnym naciskiem na projekty, których podstawą są media interaktywne i widowiska)
- Podstawy zarządzania projektem
- Ćwiczenia z zakresu zarządzania projektem (ze szczególnym naciskiem na projekty, których podstawą są media interaktywne i widowiska)
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
- zna polski model polityki kulturalnej i przykładowy model zagraniczny
- argumentować swoje stanowisko na temat szeroko pojętej kultury i jej powiązań z gospodarką
- zdefiniować istotę zarządzania projektowego
- zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania projektem
- potrafi zastosować wiedzę z zakresu zarządzania projektem w praktyce: zna potencjalne źródła finansowania projektów, potrafi przygotować profesjonalny opis projektu, umie wypełniać aplikacje grantowe, sporządzać umowy i budżety
- zna podstawowe pojęcia z zakresu marketingu i rozumie specyfikę zarządzania marketingowego w sektorze kultury (ze szczególnym naciskiem na media interaktywne i widowiska)
- umie zastosować zdobytą wiedzę z zakresu marketingu w praktyce
zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady prawa autorskiego
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania:
- Aktywność w trakcie zajęć
- Poziom wiedzy z zakresu zarządzania projektem i umiejętność sprawdzenia jej w praktyce – ocena pracy pisemnej
- Poziom wiedzy z zakresu podstaw marketingu i umiejętność sprawdzenia jej w praktyce – ocena pracy pisemnej
- Poziom wiedzy z zakresu podstaw prawa autorskiego – ustne sprawdzenie wiedzy
- Poziom wiedzy z zakresu polityki kulturalnej – ustne sprawdzenie wiedzy
- Profesjonalizm w realizacji ćwiczeń z zakresu zarządzania projektem i marketingu – ocena pracy pisemnej, ocena efektów ćwiczeń w trakcie zajęć
- Obecność na zajęciach
Skala ocen:
- 5,0 – bardzo dobra wiedza z zakresu zarządzania projektem, podstaw marketingu, podstaw prawa autorskiego i polityki kulturalnej; profesjonalizm w realizacji zadań z zakresu zarządzania projektem i marketingu; aktywność w dyskusjach; brak nieusprawiedliwionych obecności (nie licząc jednej dopuszczalnej nieobecności).
- 4,5 – jak wyżej z nieznacznymi niedociągnięciami.
- 4,0 – możliwy szerszy zakres niedociągnięć i jedna nieusprawiedliwiona nieobecność (nie licząc jednej dopuszczalnej nieobecności).
- 3,5 – zadowalająca wiedza z zakresu zarządzania projektem, podstaw marketingu, podstaw prawa autorskiego i polityki kulturalnej; zadowalające efekty realizacji zadań z zakresu zarządzania projektem i marketingu oraz aktywność w dyskusjach; dwie nieusprawiedliwione nieobecności (nie licząc jednej dopuszczalnej nieobecności).
- 3,0 - zadowalająca wiedza z zakresu zarządzania projektem, podstaw marketingu, podstaw prawa autorskiego i polityki kulturalnej; zadowalające efekty realizacji zadań z zakresu zarządzania projektem i marketingu; słaba aktywność w dyskusjach, dwie nieusprawiedliwione nieobecności (nie licząc jednej dopuszczalnej nieobecności).
- 2,0 – bardzo słaba wiedza z zakresu zarządzania projektem, podstaw marketingu, podstaw prawa autorskiego i polityki kulturalnej; niezadowalające efekty realizacji zadań z zakresu zarządzania projektem i marketingu; bardzo niska aktywność w dyskusjach; dwie nieusprawiedliwione nieobecności (nie licząc jednej dopuszczalnej nieobecności).
Praktyki zawodowe
Nie obowiązują
Literatura
Ekonomia kultury. Przewodnik Krytyki Politycznej, Warszawa 2011.
Finansowanie kultury i zarządzanie instytucjami kultury. Raport pod red. Jerzego Hausnera, Dostęp: http://www.kongreskultury.pl/library/File/RoSK%20finansowanie/finansowanie_kultury_wer.pelna.pdf
Kunst B., Artysta w pracy, Wydawnictwo: Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, Konfrontacje Teatralne / Centrum Kultury w Lublinie, Warszawa-Lublin 2016.
Kultura a rozwój, red. Jerzy Hausner, Anna. Karwińska, Jacek Purchla, Wyd. Narodowe Centrum Kultury, Warszawa 2013.
Dostęp: http://www.nck.obserwatoriumkultury.pl/podrecznik.pdf
Richard Florida, Narodziny klasy kreatywnej, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa 2010.
Philip Kotler, Marketing, Wydawnictwo Rebis, Warszawa 2005.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: