Muzea cywilizacji Śródziemnomorskiej - spec. turystyka kulturowa Śródziemnomorza 03-MCS-21SMDL
Treści programowe dla przedmiotu:
- definicja, zadania, klasyfikacja i historia muzeów w Europie,
- omówienie najważniejszych muzeów Europy, ich zbiorów, pochodzenia i ekspozycji, a także innej działalności edukacyjnej,
- na przykładzie omawianych muzeów przedstawienie różnych metod organizacji ekspozycji i prezentacji obiektów,
- zwrócenie uwagi na inspiracje antykiem w twórczości artystów różnych epok,
- projektowanie tras zwiedzania wielkich muzeów wg zainteresowań tematycznych.
W cyklu 2020/SZ:
Oczekiwane kompetencje cyfrowe oraz wymagania sprzętowe związane z kształceniem na odległość: Formy i metody e-oceny: |
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2020/SZ: | W cyklu 2023/SZ: | W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2019/SZ: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka:
- orientuje się w celach i zadaniach muzeów oraz tradycyjnych i nowatorskich sposobach ich realizacji,
- wie, gdzie znajdują się najważniejsze kolekcje starożytności w Europie i dysponuje podstawową wiedzą o ich pochodzeniu,
- rozpoznaje najważniejsze eksponaty omawianych muzeów i kojarzy je z właściwym muzeum oraz potrafi umiejscowić je chronologicznie, kulturowo i stylistycznie,
- orientuje się w podstawowych zagadnieniach logistyczno-organizacyjnych omawianych muzeów,
- świadomie i aktywnie potrafi korzystać z oferty ekspozycyjnej i edukacyjnej muzeów dla rozwoju własnej wiedzy i urozmaicenia imprez turystycznych,
- potrafi dokonać wyboru muzeum lub jego części przy projektowaniu zwiedzania miast, krain itp. z uwzględnieniem indywidualnych zainteresowań i potrzeb turysty.
Kryteria oceniania
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0): wykaże się pełną znajomością (powyżej 92%) omawianych treści i umiejętnością ich interesującego przekazania.
dobry plus (+db; 4,5): wykaże się bardzo dobrą (84-92%) znajomością omawianych treści i/lub umiejętnością ich interesującego przekazania.
dobry (db; 4,0): wykaże się dobrą (76-84%) znajomością omawianych treści i umiejętnością ich komunikatywnego przekazania.
dostateczny plus (+dst; 3,5): wykaże się przeciętną (68-76%) znajomością omawianych treści i umiejętnością ich komunikatywnego przekazania.
dostateczny (dst; 3,0): wykaże się podstawową (60-68%) znajomością omawianych treści i umiejętnością ich komunikatywnego przekazania.
niedostateczny (ndst; 2,0): wykaże się brakiem podstawowej znajomości (poniżej 60%) omawianych treści i/lub brakiem umiejętności ich komunikatywnego przekazania.
Literatura
Zalecana literatura:
100 najwspanialszych muzeów świata, pr. zb. pod red. Leier, M. przeł. Winiarski, A. ISBN 83-7265-082-9, Elipsa, Warszawa 2005.
Literaturę dodatkową podaje wykładowca.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: