Zarys literatury greckiej 03-LG-11SMDL-E
Treści programowe dla przedmiotu:
- prezentacja na poziomie podstawowym literatury greckiej okresu archaicznego w ujęciu chronologicznym i typologicznym; ukazanie najważniejszych pisarzy i poetów ich twórczości,
- prezentacja na poziomie podstawowym literatury greckiej okresu klasycznego w ujęciu chronologicznym i typologicznym; ukazanie najważniejszych pisarzy i poetów ich twórczości,
- prezentacja na poziomie podstawowym literatury greckiej epoki hellenistycznej w ujęciu chronologicznym i typologicznym; ukazanie najważniejszych pisarzy i poetów ich twórczości,
- prezentacja na poziomie podstawowym literatury greckiej epoki rzymskiej i chrześcijańskiej w ujęciu chronologicznym i typologicznym; ukazanie najważniejszych pisarzy i poetów ich twórczości,
- przedstawienie omawianych zjawisk literackich na tle wydarzeń historycznych, politycznych i społecznych.
W cyklu 2020/SZ:
Oczekiwane kompetencje cyfrowe oraz wymagania sprzętowe związane z kształceniem na odległość: Dostęp i umiejętność obsługi pakietu Office365 i Microsoft Teams do komunikacji online (panel dydaktyczny), dostęp do komputera wyposażonego w kamerę i mikrofon. Formy i metody e-oceny: |
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Liczba godzin przedmiotu
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka:
- potrafi przypisać poszczególne utwory autorom omawianych epok Grecji starożytnej, opisać życie i działalność literacką głównych poetów i prozaików każdej epoki,
- potrafi ułożyć chronologicznie wydarzenia związane z literaturą danej epoki, rozróżniać poszczególne gatunki literackie,
- potrafi wyjaśniać najważniejsze zjawiska historyczne, polityczne i literackie omawianych epok Grecji starożytnej- formułować i omawiać najważniejsze zagadnienia i problemy związane z poszczególnymi tekstami przedstawianymi na zajęciach,
- potrafi porównywać sposób ujęcia tego samego tematu, wątku czy motywu w różnych utworach epoki,
- potrafi samodzielnie korzystać ze źródeł literackich i opracowań.
Kryteria oceniania
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne.
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne.
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne.
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami.
dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami.
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne.
Literatura
Zalecana literatura:
M. Cytowska, H. Szelst, Literatura grecka i rzymska w zarysie, Warszawa 1983.
St. Stabryła, Historia literatury starożytnej Grecji i Rzymu, Wrocław 2002.
R. Flacelière, Historia literatury greckiej, Warszawa 2004.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: