Laboratorium dydaktyki historii cz. 2 - ewaluacja praktyki w szkole ponadpodstawowej 03-LDHE-r2HSDU
Treści programowe dla przedmiotu:
- zastosowanie uporządkowanej wiedzy szczegółowej z zakresu dydaktyki historii podczas praktyk w szkole podstawowej,
- zastosowanie podstawowej wiedzy nt. metodyki wykonywania typowych zadań, norm, procedur i dobrych praktyk w edukacji historycznej podczas praktyk w szkole podstawowej,
- zastosowanie wiedzy nt. kompetencji kluczowych i kulturowych w zakresie edukacji historycznej podczas praktyk w szkole podstawowej.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka:
- analizuje praktyki (i potrafi wyciągnąć wnioski) pod kątem stosowanej w praktyce edukacyjnej uporządkowanej wiedzy szczegółowej z zakresu dydaktyki historii w szkole podstawowej),
- analizuje praktyki (i potrafi wyciągnąć wnioski) pod kątem zastosowania wiedzy metodycznej z zakresu historii w projektowaniu oraz realizacji lekcji i zajęć pozalekcyjnych w szkole podstawowej),
- analizuje praktyki (i potrafi wyciągnąć wnioski) pod kątem kształtowania wybranych kompetencji kluczowych i kulturowych uczniów w zakresie edukacji historycznej w szkole podstawowej).
Kryteria oceniania
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza i umiejętności.
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza i umiejętności.
dobry (db; 4,0): dobra wiedza i umiejętności.
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadawalająca wiedza i umiejętności.
dostateczny (dst; 3,0): zadawalająca wiedza i umiejętności.
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadawalająca wiedza i umiejętności.
Literatura
Zalecana literatura i netografia
E. Chorąży, D. Konieczka-Śliwińska, S. Roszak, Edukacja historyczna w szkole. Teoria i praktyka, Wyd. PWN, Warszawa 2008.
Podstawa programowa kształcenia ogólnego.
Arkusze obserwacyjne praktyk.
Arkusze osiągnięć efektów uczenia się dla studenta i nauczyciela-opiekuna.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: