Laboratorium dydaktyki etyki cz. 2 - przygotowanie do praktyk zawodowych w szkole ponadpodstawowej 03-LDE-r2PFDU
Treści programowe dla przedmiotu:
- zasady, procedury i wymogi jakościowe realizacji praktyki dydaktycznej z przedmiotu Etyka w szkole ponadpodstawowej (źródło: Regulamin praktyk, regulaminy szkolne),
- terminarz zadań i prac na rzecz praktyk,
- obowiązki i zadania praktykanta na terenie docelowej szkoły ponadpodstawowej, we współpracy ze szkolnym opiekunem praktyk i akademickim opiekunem praktyk,
- przygotowanie 15 scenariuszy lekcyjnych i zapotrzebowania na materiały i pomoce dydaktyczne,
- zasady prowadzenia dziennika praktyk, a także kryteria opiniowania i oceny praktyk przez obu opiekunów praktyk,
- zasady i kryteria obserwacji lekcji etyki oraz uczestniczenia w lekcjach wychowawczych (3 lekcje),
- gotowość do prowadzenia lekcji etyki i do poddania się koleżeńskiej superwizji (i przyjęcia informacji zwrotnej) oraz do poddania hospitacji przez opiekunów praktyk, a także innych praktykantów; możliwość przećwiczenia podczas Laboratorium elementów lekcyjnych,
- inicjatywy i działania na rzecz realizacji praktyk dydaktycznych z etyki,
- odpowiedzialność za nowy etap edukacyjny na własnej ścieżce zawodowej i określenie własnych możliwości i oczekiwania związane z praktyką (oraz uzupełnienie ewentualnych deficytów; konsultacje z opiekunami praktyk).
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka:
- gruntownie zna i rozumie zasady, procedury i wymogi jakościowe co do realizacji praktyki dydaktycznej z przedmiotu Etyka w szkole ponadpodstawowej,
- potrafi zaplanować terminarz zadań i prac na rzecz praktyk, a także przewidzieć rozmaite wyzwania szkolne,
- zna i rozumie zestaw obowiązków i zadań praktykanta na terenie docelowej szkoły ponadpodstawowej, we współpracy ze szkolnym opiekunem praktyk i akademickim opiekunem praktyk,
- zna i rozumie sposób przygotowania 15 scenariuszy lekcyjnych,
- zna i rozumie sposób prowadzenia dziennika praktyk, a także kryteria opiniowania i oceny praktyk przez obu opiekunów praktyk,
- zna i rozumie zasady i kryteria obserwacji lekcji etyki oraz uczestniczenia w lekcjach wychowawczych (3 lekcje),
- jest gotów do prowadzenia lekcji etyki i do poddania się koleżeńskiej superwizji (i przyjęcia informacji zwrotnej) oraz do poddania się hospitacji przez opiekunów praktyk, a także innych praktykantów,
- jest gotów podejmować inicjatywy i działania na rzecz realizacji praktyk,
- jest gotów wziąć odpowiedzialność za nowy etap edukacyjny na własnej ścieżce zawodowej i określić własne możliwości i oczekiwania związane z praktyką (oraz uzupełnić ewentualne deficyty, zasięgnąć rady opiekunów praktyk, etc.).
Kryteria oceniania
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0)
dobry plus (+db; 4,5)
dobry (db; 4,0)
dostateczny plus (+dst; 3,5)
dostateczny (dst; 3,0)
niedostateczny (ndst; 2,0)
Kryteria oceniania:
- obecność na 80% zajęć,
- przygotowanie projektu spełniającego kryteria oceny określone przez prowadzącego.
Literatura
Regulamin praktyk dydaktycznych z przedmiotu etyka dla studentów kierunku.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: