Kurorty turystyczne basenu Morza Śródziemnego - specjalizacja: turystyka kulturowa Śródziemnomorza 03-KTB-11SMDM
Informacje ogólne
1. Nazwa zajęć/przedmiotu: Kurorty turystyczne basenu Morza Śródziemnego
2. Kod zajęć/przedmiotu: 03-KTB-11SMDM
3. Rodzaj zajęć/przedmiotu (obowiązkowy lub fakultatywny): obowiązkowy
4. Kierunek studiów: studia śródziemnomorskie
5. Poziom studiów (I lub II stopień, jednolite studia magisterskie): II stopień
6. Profil studiów (ogólnoakademicki / praktyczny): ogólnoakademicki
7. Rok studiów (jeśli obowiązuje): I rok
8. Rodzaje zajęć i liczba godzin (np.: 15 h W, 30 h ĆW): 15 h k
9. Liczba punktów ECTS: 2 ECTS
10. Imię, nazwisko, tytuł / stopień naukowy, prowadzącego zajęcia: dr hab. Rafał Dymczyk, dymczyk@amu.edu.pl
11. Język wykładowy: polski
12. Zajęcia / przedmiot prowadzone zdalnie (e-learning) (tak [częściowo/w całości] / nie): nie
Informacje szczegółowe
Cele zajęć/przedmiotu:
‒ przekazać podstawową wiedzę o najpopularniejszych kurortach w rejonie Morza Śródziemnego,
‒ zdefiniować i omówić najważniejsze kurorty w rejonie basenu Morza Śródziemnego,
‒ przygotować studentów do pracy w biurach turystycznych,
‒ przygotować studentów do pracy w grupie;
‒ wykształcić umiejętność praktycznego zastosowania posiadanej wiedzy o kurortach turystycznych w biznesie turystycznym.
Treści programowe zapewniające uzyskanie efektów uczenia się (EU) z odniesieniem do odpowiednich efektów uczenia się (EU) dla zajęć/przedmiotu
Treści programowe dla zajęć/przedmiotu: Symbol EU dla zajęć/przedmiotu
Najważniejsze kurorty turystyczne Hiszpanii, Francji i Włoch EU_1, EU_3
Najważniejsze kurorty turystyczne Bałkanów, Grecji i Turcji EU_1, EU_3
Najważniejsze kurorty turystyczne pozostałych państw w rejonie Morza Śródziemnego EU_1, EU_3
Obsługa klienta i przygotowywanie prezentacji multimedialnych EU_1, EU_2, EU_3
Informacje dodatkowe
1. Metody i formy prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EU
Metody i formy prowadzenia zajęć
Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień
Dyskusja
Metoda ćwiczeniowa
Pokaz i obserwacja
Praca w grupach
…
2. Sposoby oceniania stopnia osiągnięcia EU
Kolokwium ustne
Prezentacja multimedialna
…
3. Nakład pracy studenta i punkty ECTS
Forma aktywności Średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności
Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 15 h
Praca własna studenta* Przygotowanie do zajęć 10 h
Czytanie wskazanej literatury 10 h
Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp. 10 h
Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia 10 h
…
SUMA GODZIN 55 h
LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 2
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
. Efekty uczenia się (EU) dla zajęć i odniesienie do efektów uczenia się (EK) dla kierunku studiów:
Symbol EU dla zajęć/przedmiotu Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU
student/ka: Symbole EK dla kierunku studiów
EU_1 potrafi wymienić i omówić charakterystykę najpopularniejszych kurortów w rejonie Morza Śródziemnego; K_W05, K_W05, K_W10, K_W11, K_U05, K_U08
EU_2 potrafi wykorzystać w praktyce uzyskaną wiedzę o kurortach turystycznych; K_W05, K_W05, K_W10, K_W11, K_U07, K_U08
EU_3 potrafi przygotować prezentację dotyczącą najważniejszych kurortów i ich atrakcji; K_W10, K_U08, K_U09, K_K06
Kryteria oceniania
bardzo dobry (bdb; 5,0):
dobry plus (+db; 4,5):
dobry (db; 4,0):
dostateczny plus (+dst; 3,5):
dostateczny (dst; 3,0):
niedostateczny (ndst; 2,0):
5,0 – doskonała znajomość kurortów turystycznych; duża biegłość w ich omawianiu;
4,5 – bardzo dobra znajomość kurortów turystycznych; biegłość w ich omawianiu;
4,0 – dobra znajomość kurortów turystycznych; dobra umiejętność ich omawiania,
3,5 – dobra znajomość kurortów turystycznych; zadowalająca umiejętność ich omawiania;
3,0 – zadowalająca znajomość kurortów turystycznych; zadowalająca umiejętność ich omawiania;
2,0 - niezadowalająca znajomość kurortów turystycznych; brak umiejętności ich omawiania;
obecność i aktywność w trakcie zajęć
czynny udział w dyskusji prowadzonej podczas zajęć
Przykładowe prace:
przygotowanie prezentacji multimedialnej
prezentacja multimedialna
Literatura
red. Gołembski G., Kompendium wiedzy o turystyce, Warszawa 2005.
red. Kruczek Z., Kompendium pilota wycieczek, Kraków 2005.
red. Gołembski G., Vademecum pilota grup turystycznych, Poznań 2004.
(seria KEYGuide) Hiszpania, Warszawa 2007.
(seria Marco Polo) Tunezja, Bielsko Biała 2007.
(seria Przewodniki Wiedzy i Życia) Francja, Warszawa 2001.
Albania, Tirana 2003.
(seria Pascal) Słowenia, Bielsko-Biała 2001.
The rough guide to Bulgaria, New York, London, Delhi 2005.
(seria Pascal) Bułgaria, Bielsko-Biała 2001.
Jordan&Syria a Lonely Planet Ravel survival kit, Hawthorn 1997
(seria Pascal) Praktyczny przewodnik: Bliski Wschód. Jordania, Liban, Syria, Bielsko Biała 2008.
Przewodnik National Geographic. Egipt, Warszawa 2002.
(seria Wydawnictwo Wiedza i Życie) Keeble J., Maroko, Warszawa 2000.
Szczegółową listę lektur podaje prowadzący zajęcia.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: