Kultura w kontaktach międzynarodowych i dyplomatycznych - spec. komparatystyczna 03-KKM-12PDM
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
- krótko omówić wybrane aspekty promocji kultury w kontaktach międzynarodowych – m.in. specyfikę kontaktów międzynarodowych, rolę i cele promocji kultury w aspekcie międzynarodowym.
- przedstawić przykłady promocji kultury polskiej za granicą i odnieść się do ich tematu oraz formy realizacji.
- przedstawić przykłady promocji kultury zagranicznej w Polsce (szczególnie w Poznaniu) i odnieść się do ich tematu oraz formy realizacji.
- podjąć próbę pozyskiwania środków finansowych na promocję kultury (źródła rządowe i samorządowe, sponsorzy prywatni itp.).
- przedstawić podstawową charakterystykę stosunków dyplomatycznych i konsularnych oraz wybrane elementy prawa dyplomatycznego i konsularnego, podać podstawowe informacje na temat korpusu dyplomatycznego w RP i konsularnego w Poznaniu (w tym nacisk położony w ich działalności na promowanie współpracy kulturalnej).
- krótko scharakteryzować prawne uwarunkowania konsulatów honorowych, wyjaśnić różnice pomiędzy konsulatem a konsulatem honorowym, omówić praktyczne aspekty działalności konsulatu honorowego (m.im. przykładowe formy wsparcia przedsięwzięć kulturalnych – np. patronat honorowy).
- wskazać podstawowe źródła wiedzy na temat międzynarodowych kontaktów kulturowych i dyplomatycznych.
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
- ocena aktywności i wartości merytorycznej wypowiedzi na zajęciach;
- ocena udziału w dyskusji;
- ocena pracy samodzielnej;
- ocena propozycji projektów;
- ocena pracy zaliczeniowej.
Kryteria oceniania:
- przygotowanie do zajęć (oswojenie i powtórzenie materiału);
- aktywność w trakcie zajęć (udział w dyskusji);
- wartość merytoryczna wypowiedzi prezentowanych na zajęciach;
- poziom wiedzy i umiejętności zaprezentowane podczas zaliczenia.
Przykładowych zadania (pytania):
- Proszę przedstawić cele promocji kulturalnej w aspekcie międzynarodowym i podać kilka przykładów, w tym przykładów związanych z Poznaniem.
- Proszę krótko scharakteryzować stosunki dyplomatyczne a konsularne oraz powiedzieć kilka słów o korpusie konsularnym w Poznaniu.
- Proszę zaproponować przedsięwzięcie promujące kulturę polską za granicą/ kulturę innego państwa w Polsce (temat, krótki opis i uzasadnienie wybranego tematu oraz formy jego realizacji).
- Proszę napisać krótką informację do prasy, TV lub Internetu na temat konkretnego przedsięwzięcia promującego kulturę polską za granicą/ kulturę innego państwa w Polsce.
Praktyki zawodowe
Patrz przedmiot "Praktyki zawodowe".
Literatura
W porządku alfabetycznym:
Wymiana i konkurencja. Środowisko i formy promocji Polski w świecie, red. Magdalena Kopacz, Warszawa 2011.
Promocja Polski w świecie: kultura – dyplomacja – marka narodowa, red. Elżbieta Mocek, Warszawa 2010.
Przemysław Kieliszewski, Marcin Poprawski, Instytucje publiczne i dyplomacja kulturalna. Potencjały i wyzwania. „Zarządzanie Publiczne“ 3(9)/2009, s. 19-32 (on-line: http://rok.amu.edu.pl/wp-content/uploads/2013/10/Instytucje-publiczne-i-dyplomacja-kulturalna.-Potencja%C5%82y-i-wyzwania.pdf)
Fons Trompenaars, Siedem wymiarów kultury: znaczenie różnic kulturowych w działalności gospodarczej. Kraków 2002
„Stosunki międzynarodowe“ www.stosunki.pl
Dokładną listę obowiązujących lektur podaje prowadzący zajęcia.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: