Komunikacja interpersonalna i prezentacje menedżerskie - spec. turystyka kulturowa Śródziemnomorza 03-KIP-31SMDL
Treści programowe dla przedmiotu:
- treść i kontekst prezentacji,
- trójkąt skutecznej prezentacji,
- podział i kompozycja prezentacji,
- dobry i zły prezenter,
- początek i koniec prezentacji,
- cechy dobrego celu prezentacji i sposoby jego osiągnięcia,
- elementy absorbujące uwagę słuchacza,
- stres podczas prezentacji,
- komunikacja podczas prezentacji,
- zwroty, które należy stosować i takie, których należy unikać.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/SZ: | W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2020/SZ: | W cyklu 2023/SZ: | W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2019/SZ: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka:
- potrafi zrozumieć pojęcia treści i kontekstu prezentacji oraz tzw. trójkąta skutecznej prezentacji,
- potrafi pojąć, czym charakteryzuje się dobry i zły mówca; jak wyeliminować najczęstsze błędy w przekazywaniu informacji,
- umie poradzić sobie ze stresem podczas wystąpień publicznych,
- potrafi rozpoznać i zastosować w prezentacji elementy absorbujące uwagę słuchacza,
- umie właściwie rozpocząć i zakończyć prezentację,
- potrafi osiągnąć cel prezentacji.
Kryteria oceniania
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0): bardzo dobra wiedza w zakresie komunikacji i prezentacji menedżerskich; bardzo aktywny udział w warsztatach.
dobry plus (+db; 4,5): dobra wiedza w zakresie komunikacji i prezentacji menedżerskich; bardzo aktywny udział w warsztatach.
dobry (db; 4,0): dobra wiedza w zakresie komunikacji i prezentacji menedżerskich; aktywny udział w warsztatach.
dostateczny plus (+dst; 3,5): dostateczna wiedza w zakresie komunikacji i prezentacji menedżerskich; aktywny udział w warsztatach.
dostateczny (dst; 3,0): dostateczna wiedza w zakresie komunikacji i prezentacji menedżerskich; umiarkowany udział w warsztatach.
niedostateczny (ndst; 2,0): niedostateczna wiedza w zakresie komunikacji i prezentacji menedżerskich; brak udział w warsztatach.
Literatura
Zalecana literatura:
N. Duarte, Slajd:ologia. Nauka i sztuka tworzenia genialnych prezentacji, przeł. M. Gutowski, Gliwice 2011.
A. Rzędowska, J. Rzędowski, Mistrzowskie prezentacje slajdowy poradnik mówcy doskonałego, Gliwice 2010.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: