Krytyka filmowa - specjalizacja: kultura filmowa i medialna 03-KF-31FKMDL
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
zdefiniować formę i funkcje podstawowych gatunków krytyki filmowej
identyfikować różne tendencje historyczne i współczesne w dziedzinie krytyki filmowej
stworzyć tekst we wszystkich formach krytycznofilmowych omawianych podczas zajęć
przeprowadzić w oparciu o zdobytą wiedzę debatę na wcześniej ustalony temat
redagować i korygować swoje teksty według wskazań prowadzącego
prowadzić rzeczową dyskusję na temat tekstów własnych oraz napisanych przez innych studentów
pracować w zespole, przygotowując i uczestnicząc w debacie na wcześniej ustalony temat
Kryteria oceniania
Na ocenę niedostateczną: Student nie umie zaprezentować podstawowej wiedzy z dziedziny krytyki filmowej w przedstawianych podczas zajęć aspektach, nie potrafi stworzyć poprawnych tekstów realizujących założenia wskazanych gatunków krytyczno filmowych, prelekcji i prezentacji.
Na ocenę dostateczną: Student prezentuje podstawową wiedzę z dziedziny krytyki filmowej w przedstawianych podczas zajęć aspektach, potrafi stworzyć poprawne teksty realizujące założenia wskazanych gatunków krytyczno filmowych, prelekcję i prezentację.
Na ocenę dobrą: Student prezentuje dogłębną wiedzę z dziedziny krytyki filmowej w przedstawianych podczas zajęć aspektach, potrafi, zachowując wysoki poziom, stworzyć teksty realizujące założenia wskazanych gatunków krytycznofilmowych, prelekcji oraz prezentacji, bierze aktywny udział w przygotowaniu i prowadzeniu debaty.
Na ocenę bardzo dobrą: Student prezentuje dogłębną wiedzę z dziedziny krytyki filmowej w przedstawianych podczas zajęć aspektach, potrafi, zachowując bardzo wysoki poziom i wykazując się indywidualnym stylem, stworzyć teksty realizujące założenia wskazanych gatunków krytyczno filmowych, prelekcji i prezentacji, bierze aktywny udział w przygotowaniu i prowadzeniu debaty, wyróżnia się aktywnością i trafnością sądów w dyskusji na tekstami innych studentów.
W sytuacji, gdy ocena waha się między dostateczną a dobrą, prowadzący może postawić ocenę dostateczną plus.
W sytuacji, gdy ocena waha się między dobrą a bardzo dobrą, prowadzący może postawić ocenę dobrą plus.
Literatura
Krzysztof Mętrak, Autografy na ekranie, Warszawa 1974.
Pauline Kael, Co dzień w kinie, Warszawa 1978.
Konrad Eberhardt, O polskich filmach, Warszawa 1982.
Tadeusz Sobolewski, Za duży blask. O kinie współczesnym, Kraków 2004.
Krzysztof Kłopotowski, Obalanie idoli, Warszawa 2004.
Wojciech Kuczok, To piekielne kino, Warszawa 2006.
Kino ze znakiem jakości (pod. red. A. Osmólskiej-Mętrak), Warszawa 2011.
EKRANy 6(10)/2012 „Wszyscy jesteśmy krytykami”
Każdy krytykiem?, rozmowa z udziałem Tomasza Cyza, Juliusza Kurkiewicza, Andy Rottenberg, Tadeusza Sobolewskiego i Jakuba Sochy, http://www.dwutygodnik.com/artykul/1398-kazdy-krytykiem.html
Konrad Eberhardt, red. P. Zwierzchowski, B. Giza, Warszawa 2013.
Aleksander Jackiewicz, red. P. Zwierzchowski, B. Giza, Warszawa 2015.
Ponadto wybór artykułów z bieżącej prasy filmowejoraz teksty nadesłane na Konkurs dla Młodych Krytyków Filmowych im. K. Mętraka
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: