Konteksty dziennikarstwa - spec. dziennikarska 03-KDZ-22PDL
Modele zawodowe dziennikarstwa: dziennikarz informacyjny, publicysta, reporter, wydawca.
Dziennikarstwo specjalistyczne: dziennikarstwo śledcze, ekonomiczne, sportowe, kulturalne, podróżnicze, religijne, medyczne, naukowe, dziennikarstwo people.
Etyka dziennikarska w praktyce zawodowej
Rola mediów w budowaniu dialogu międzykulturowego
Praktyka prowadzenia spotkań i debat
Cele kształcenia
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2018/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
ma uporządkowaną wiedzę o literaturze, kulturze, mediach i ich systemach
ma wiedzę o nowych mediach i ich społecznokulturowym znaczeniu
potrafi wyszukiwać, analizować i wykorzystywać informacje dla celów zawodowych
umie zastosować wiedzę na temat funkcjonowania instytucji związanych z działalnością kulturalną i medialną
wykazuje chęć uczestniczenia w życiu kulturalnym, a także świadomość roli mediów w życiu społecznym
rozumie i potrafi wykorzystać dla celów zawodowych relacje zachodzące między mediami a polityką i władzą w jej różnych wymiarach
potrafi podjąć dialog z przedstawicielami odmiennych światopoglądów i postaw, różnych środowisk i kręgów kulturowych
wykazuje aktywność w podejmowaniu działań profesjonalnych samodzielnie i zespołowo
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania
- aktywność w trakcie zajęć (udział w dyskusji, w pracy indywidualnej i zespołowej, przygotowanie relacji ze spotkań);
- przygotowanie i poprowadzenie spotkania z osobą z zewnątrz,
- obecność na zajęciach.
Literatura
Biblia dziennikarstwa, red. A. Skworz, A. Niziołek, Kraków 2010.
Dziennikarstwo i świat mediów, red. Z. Bauer, E. Chudziński, Kraków 2012.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: