Kreatywne aspekty reklamy - spec. komunikacja medialna 03-KAR-22PDL
Treści programowe dla przedmiotu:
- narzędzia budowania marki; formy komunikacji reklamowej; szybka komunikacja marki z klientami,
- cykl życia produktu; wdrożenie nowego produktu na rynek,
- brief dla agencji reklamowej,
- poligrafia; nowoczesne techniki wydruku, formaty i sposoby przekazania treści,
- kampania outdoorowa w przestrzeni miasta,
- online marketing,
- zasady tworzenia grafiki do komunikacji reklamowej w internecie,
- miesięczny plan marketingowy, zarządzanie budżetem.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2018/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka potrafi:
- tworzyć komunikaty reklamowe z uwzględnieniem specyfiki produktu, potrzeb klienta, sytuacji rynkowej i uwarunkowań ekonomicznych,
- stworzyć własne portfolio,
- wykorzystać wiedzę z zakresu ekonomii i marketingu do budowania skutecznych kampanii reklamowych,
- wdrażać nowatorskie rozwiązania komunikacyjne i marketingowe,
- posługiwać się wiedzą z zakresu komunikacji wizualnej,
- znać różne formy komunikacji reklamowej i umieć je zastosować,
- tworzyć plan marketingowy dla produktu,
- posługiwać się narzędziami e-marketingu.
Kryteria oceniania
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita znajomość zagadnień związanych z komunikacją reklamową, marketingiem; znakomite umiejętności w tworzeniu nowych, kreatywnych form komunikacji reklamowej z wykorzystaniem wiedzy o tym, jak tworzy się spójny przekaz dostosowany do potrzeb marki, klienta i rynku; znakomite kompetencje personalne i społeczne przejawiające się w samodzielnym i kreatywnym podejściu do zadań, umiejętności nawiązywania współpracy, a zwłaszcza rozumienia potrzeb klienta i konsumenta, połączone z doskonałym wyczuciem stosowności użytych środków, oceny ich funkcjonalności oraz konsekwencja ich użycia.
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza z wyżej wymienionego zakresu; nieco mniejsze wymienione powyżej umiejętności; nieco mniejsze kompetencje personalne i społeczne.
dobry (db; 4,0): dobra wiedza z zakresu wskazanego wyżej; dobre umiejętności praktycznego jej zastosowania, dobre kompetencje w ocenie skuteczności tworzonych przekazów medialnych, mniejsza niż wyżej kreatywność.
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza z wyżej wymienionego zakresu; znacznie mniejsze umiejętności twórczego i samodzielnego jej wykorzystania, słabe kompetencje w ocenie społecznych i komunikacyjnych skutków posługiwania się określonymi narzędziami i środkami komunikacji.
dostateczny (dst; 3,0): liczne braki w opanowaniu pojęć z zakresu przedmiotu, słaba umiejętność posługiwania się nimi w praktyce, nie niosące jednak za sobą całkowitego braku możliwości wykonywania zadań przy wsparciu prowadzącego.
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza z zakresu określonego powyżej oraz będące tego następstwem dalsze braki w zakresie efektów kształcenia zdefiniowanych dla przedmiotu.
Kryteria oceniania:
- aktywność w trakcie zajęć (udział w rozmowach, w pracy zespołowej i indywidualnej);
- wartość merytoryczna i estetyczna projektów wykonywanych na zajęciach;
- jakość i zawodowa przydatność portfolio
- znajomość pojęć i treści z zakresu komunikacji kreatywnej i umiejętność posługiwania się nimi.
Literatura
Zalecana literatura:
Janiszewska K., Korsak R. i inn., 2010, Wiedza o reklamie, Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa - Bielsko-Biała.
Kotler F., Caslione J., 2009, Chaos – zarządzanie i marketing w dobie turbulencji, MT Biznes, Warszawa.
Kotler P., Kartajaya H., Setiawan I., 2016, Marketing 3.0., MT Biznes, Warszawa.
Skowronek I., 2011, Marketing doświadczeń jako wyznacznik wizerunku i wartości przedsiębiorstwa, w: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Nr. 685, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: