Języki słowiańskie w świecie współczesnym 03-JS-21FCZDM-E
Treści programowe dla przedmiotu:
- procesy integracyjne i wykorzystywanie języków słowiańskich,
- zmiany językowe wynikające z kontaktów międzynarodowych,
- ochrona języka narodowego w aktach prawnych,
- ochrona języków mniejszościowych,
- świadomość i wiedza językowa tłumacza.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka:
- rozumie znaczenie j. słowiańskich w komunikacji,
- ma wiedzę o wynikających z tego powodu zmian leksykalnych,
- potrafi analizować zmiany zachodzące w języku,
- ma wiedzę dotyczącą integracji państw słowiańskich z organizacjami międzynarodowymi,
- posiada wiedzę o prawnych aspektach języka.
Kryteria oceniania
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza (95–100%).
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza (90–95%).
dobry (db; 4,0): dobra wiedza (80–90%).
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, ale ze znacznymi niedociągnięciami (70–80%).
dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, ale z licznymi błędami (60–70%).
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza (poniżej 60%).
Literatura
Zalecana literatura:
B. Oczkowa, E. Szczepańska, T. Kwoka, Słowiańskie języki literackie, Kraków 2011.
A. Pacześniak, M. Klimowicz, Procesy integracyjne i dezintegracyjne w Europie, Wrocław 2014.
Europejska Karta języków regionalnych lub mniejszościowych, sporządzona w Strasburgu dnia 5 listopada 1992 r., http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20091371121
Ustawodawstwo krajowe.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: