Języki słowiańskie w świecie współczesnym 03-JS-21CSDM-E
Treści programowe dla przedmiotu:
- procesy integracyjne i wykorzystywanie języków słowiańskich,
- zmiany językowe wynikające z kontaktów międzynarodowych,
- ochrona języka narodowego w aktach prawnych,
- ochrona języków mniejszościowych,
- świadomość i wiedza językowa tłumacza.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka:
- rozumie znaczenie j. słowiańskich w komunikacji,
- ma wiedzę o wynikających z tego powodu zmian leksykalnych,
- potrafi analizować zmiany zachodzące w języku,
- ma wiedzę dotyczącą integracji państw słowiańskich z organizacjami międzynarodowymi,
- posiada wiedzę o prawnych aspektach języka.
Kryteria oceniania
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza (95–100%).
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza (90–95%).
dobry (db; 4,0): dobra wiedza (80–90%).
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, ale ze znacznymi niedociągnięciami (70–80%).
dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, ale z licznymi błędami (60–70%).
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza (poniżej 60%).
Literatura
Zalecana literatura:
B. Oczkowa, E. Szczepańska, T. Kwoka, Słowiańskie języki literackie, Kraków 2011.
A. Pacześniak, M. Klimowicz, Procesy integracyjne i dezintegracyjne w Europie, Wrocław 2014.
Europejska Karta języków regionalnych lub mniejszościowych, sporządzona w Strasburgu dnia 5 listopada 1992 r., http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20091371121
Ustawodawstwo krajowe.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: