Instytucje wspierające pracę nauczyciela języka polskiego za granicą 03-IW-12JPO
czynniki wpływające na efektywne wykorzystanie odpowiedniej instytucji w pracy lektora (dydaktycznej, kulturowej itp.)
kontekst socjokulturowy i międzynarodowy pracy lektora jako „ambasadora polskiej kultury”
zróżnicowanie i podobieństwa pracy w kraju i zagranicą, w małych i dużych ośrodkach, z osobami polskiego pochodzenia i bez niego;
możliwość skierowania studentów na konkursy, kursy, staże itp., zdobycia stypendium na pobyt w kraju zamieszkania studenta i w Polsce
sposoby kształtowania współpracy między instytucjami, urzędami, placówkami dyplomatycznymi, środowiskami akademickimi oraz między środowiskami polonijnymi a akademickimi
zaplanowanie pobytu grupy słuchaczy, stypendystów, stażystów w Polsce, zaplanowanie wydarzenia kulturalnego albo naukowego
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
wykorzystywać w toku nauczania języka polskiego jako obcego wiedzę na temat instytucji wspierających pracę lektora, służących wykładowcy i studentom
właściwie, z uwzględnieniem potrzeb uczących się polskiego jako obcego, dobierać dla studentów projekty, stypendia, kursy językowe, materiały dydaktyczne
właściwie dobierać możliwości współpracy między środowiskami akademickimi, między środowiskami polonijnymi oraz między środowiskami polonijnymi a akademickimi (np. organizowanie konferencji naukowych, dni kultury itp.)
samodzielnie zaplanować program pobytu grupy słuchaczy, stypendystów, stażystów w Polsce, z uwzględnieniem najważniejszych dóbr kultury oraz możliwości administracyjnych i finansowych
Uczestniczyć w zespołowym przygotowaniu wydarzenia naukowego albo kulturalnego
Kryteria oceniania
aktywność w trakcie zajęć (udział w dyskusji i w pracy zespołowej);
wartość merytoryczna przygotowanych projektów, indywidualnego i zespołowego
Literatura
T. Orłowski, Protokół dyplomatyczny, w: (tegoż) Protokół dyplomatyczny, Warszawa, s. 19 – 42.
T. Orłowski, Misja dyplomatyczna, w (tegoż) Protokół dyplomatyczny, Warszawa, s. 95 – 126.
T.Orłowski, Organizacje międzynarodowe i dyplomacja międzynarodowa, w (tegoż) Protokół dyplomatyczny, Warszawa, s. 155 – 186
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: