Instrumentarium analizy filmowej: Inscenizacja filmowa 03-IF-21FKMDM
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka potrafi:
- zdefiniować podstawowe pojęcia z dziedziny inscenizacji filmowej w zakresie montażu, narracji, dźwięku i bohatera,
- identyfikować różne aspekty inscenizacji dzieła filmowego i powiązania między nimi,
- korzystać z bazy terminologicznej budowanej podczas zajęć,
- przeprowadzić w oparciu o zdobytą wiedzę podstawową analizę inscenizacji dowolnego filmu lub jego fragmentu,
- skonstruować w języku polskim i w konkretnej sytuacji komunikacyjnej typową wypowiedź pisemną lub multimedialną oraz przygotować i zaprezentować wystąpienie ustne dotyczące inscenizacji filmowej w zakresie montażu, narracji, dźwięku i bohatera,
- formułować ogólne wnioski dotyczące tematyki poszczególnych zajęć,
- identyfikować, gromadzić i wykorzystywać materiały potrzebne do przygotowania do zajęć oraz do przygotowania pracy zaliczeniowej,
- pracować w zespole, wykonując zadania określone przez prowadzącego.
Kryteria oceniania
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0): student prezentuje dogłębną wiedzę z dziedziny inscenizacji filmowej w przedstawianych podczas zajęć aspektach, potrafi na jej podstawie zweryfikować i zinterpretować pojedyncze problemy oraz porównać konkretne zjawiska z zakresu inscenizacji filmowej. Wprowadza też do swojej wypowiedzi elementy samodzielnej refleksji, wynikającej z wyczerpującej analizy materiału audiowizualnego, bądź rozpatrywania poszczególnych zagadnień w wymiarze teoretycznym.
W sytuacji, gdy ocena waha się między dobrą a bardzo dobrą, prowadzący może postawić ocenę dobrą plus.
dobry (db; 4,0): student prezentuje dogłębną wiedzę z dziedziny inscenizacji filmowej w przedstawianych podczas zajęć aspektach, potrafi na jej podstawie zweryfikować i zinterpretować pojedyncze problemy oraz porównać konkretne zjawiska z zakresu estetyki kina oraz dokonuje analizy fragmentu filmowego na dobrym poziomie.
W sytuacji, gdy ocena waha się między dostateczną a dobrą, prowadzący może postawić ocenę dostateczną plus.
dostateczny (dst; 3,0): student poprawnie prezentuje wiedzę z dziedziny inscenizacji filmowej w przedstawianych podczas zajęć aspektach i dokonuje analizy fragmentu filmowego na poziomie podstawowym.
niedostateczny (ndst; 2,0): student nie umie zaprezentować podstawowej wiedzy z dziedziny inscenizacji filmowej w przedstawianych podczas zajęć aspektach i nie potrafi dokonać na poziomie podstawowym analizy fragmentu filmowego.
Kryteria oceniania:
- możliwe dwie nieobecności,
- aktywność na zajęciach,
- kolokwium pisemne w trakcie zajęć,
- zaliczenie ustne: analiza wybranej sceny i odtworzenie wiedzy teoretycznej z zajęć.
Literatura
Zalecana literatura:
Daniel Arijon Gramatyka języka filmowego, tłum. Feliks Forbert-Kaniewski, Warszawa 2008/Warszawa 2010.
Jacques Aumont, Michel Marie, Analiza filmu, tłum. Maria Zawadzka, Warszawa 2011.
Marek Hendrykowski, Słownik terminów filmowych, Poznań 1994.
Steven Katz Reżyseria Filmowa: Ujęcie po ujęciu, tłum. Marcin Szczerbiec, Warszawa 2007.
Witold Szymczyk, Inscenizacja filmowa. Podręcznik reżyserii, część 1 i 2, Łódź 2015.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: