Historia literatury polskiej (literatura staropolska i oświeceniowa) 03-HLP-11SPDL
Cele i efekty kształcenia: interpersonalne: zdobycie umiejętności zabierania głosu w celu sprawozdania, formułowania argumentacji i wniosków, polemiki, prowadzenia i podsumowania dyskusji;
instrumentalne: na podstawie literatury dawnej i opracowań - zdobycie umiejętności zbierania danych, ich analizowania i syntezowania, umiejętności dostrzegania, formułowania i rozwiązywania problemów, lektury utworów literackich i tekstów naukowych, doboru i wykorzystania kontekstów, wdrażanie do posługiwania się podstawowymi kompendiami i słownikami rzeczowymi, literaturą naukową i językiem specjalistycznym w mowie i na piśmie; umiejętności pisarskie w zakresie interpretacji utworów lub zjawisk w formie rozprawki, eseju (kompozycja, przeprowadzanie wywodu, użycie językowych środków perswazji, konstruowanie przypisów i bibliografii);
systemowe: rozwijanie umiejętności badawczych i uczenia się, łączenia kompetencji zdobywanych na innych przedmiotach oraz zdolności do pracy samodzielnej.
Literatura
1. T. WITCZAK: Literatura Średniowiecza, wyd. 3 zmien., Warszawa 1999 i wyd. nast.
2. J. ZIOMEK: Literatura Odrodzenia, Warszawa 1987 i wyd. nast.
3. C. HERNAS: Literatura baroku, Warszawa 1987 i wyd. nast.
4. M. KLIMOWICZ: Literatura Oświecenia, Warszawa 1988 i wyd. nast.
5. R. PRZYBYLSKI: Klasycyzm, czyli Prawdziwy koniec Królestwa Polskiego, Warszawa 1983 i wyd. nast. (obowiązuje cz. 2: Prawdziwy koniec Królestwa Polskiego).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: