Zaczarowany świat marketingu wydawniczego 03-F-ZSMW
Treści programowe dla przedmiotu:
- co to jest marketing? – podstawowe terminy, definicje, pojęcia,
- strategie marketingowe – marketing mix 4P – promotion mix, czyli reklama, promocja sprzedaży, PR, promocja osobista, marketing bezpośredni,
- techniki tworzenia tekstów reklamowych,
- czym jest startegia promocji?,
- metoda pracy Design Thinking,
- zasady tworzenie materiałów reklamowych – drukowanych i elektronicznych,
- jakie są narzędzia promocji handlowej,
- czym jest influencer marketing, analiza jakościowa i ilościowa profili.
Cele kształcenia
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka:
- potrafi nazwać i objaśnić cechy charakterystyczne marketingu wydawniczego,
- zna strukturę organizacyjną działu marketingu i jego zadania,
- potrafi nazwać i zastosować podstawowe reguły tworzenia planu marketingowego,
- potrafi stworzyć i zarządzać budżetem marketingowym,
- zna różnice w strategii promocji książek dla różnych grup czytelniczych,
- zna i potrafi nazwać kanały promocji książek,
- potrafi stworzyć personę metodą Design Thinking,
- zna narzędzia promocji handlowej w branży wydawniczej,
- potrafi wykorzystać i zastosowywać elementy influencer marketingu.
Kryteria oceniania
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0): 100% obecność na zajęciach, bardzo dobra znajomość podstawowych pojęć i zagadnień z zakresu marketingu oraz aktywny udział w zajęciach, przygotowanie projektu na ocenę bardzo dobrą.
dobry plus (+db; 4,5): 100% obecność na zajęciach, bardzo dobra znajomość podstawowych pojęć i zagadnień z zakresu marketingu i aktywny udział w zajęciach, przygotowanie projektu na ocenę dobrą+.
dobry (db; 4,0): 80% obecność na zajęciach, podstawowa znajomość pojęć i zagadnień z zakresu marketingu, aktywny udział w zajęciach, przygotowanie projektu na ocenę dobrą.
dostateczny plus (+dst; 3,5): 70% obecność na zajęciach, minimalnie aktywny udział w zajęciach, przygotowanie projektu na ocenę dostateczną +.
dostateczny (dst; 3,0): 70% obecność na zajęciach, minimalnie aktywny udział w zajęciach, przygotowanie projektu na ocenę dostateczną.
niedostateczny (ndst; 2,0): 60% obecność na zajęciach, nieprzygotowanie projektu lub przygotowanie na ocenę niedostateczną projektu.
Literatura
Zalecana literatura:
Baverstock Alison, Marketing w wydawnictwie. Fantazja czy rzeczywistość?, BMR, Kraków 1996.
Kotler Philip, Marketing, Rebis, Poznań 2005.
Mruk Henryk, Komunikowanie się w biznesie, Akademia Ekonomiczna, Poznań 2002.
Mruk Henryk, Pilarczyk Bogna, Kompendium wiedzy o marketingu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
Mruk Henryk, Strategie marketingowe, Akademia Ekonomiczna, Poznań 2002.
Michalska-Dominiak Beata, Grocholiński Piotr, Poradnik design thinking, czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie, Onepreese, Warszawa 2021.
Barbara Stawarz, Content Marketing I Social Media. Jak przyciągnąć klientów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2017.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: